ثبت سرعت ۱۷۵ مایل بر ساعت توسط Trackhawk + ویدیو

ثبت سرعت ۱۷۵ مایل بر ساعت توسط Trackhawk
همه می‌دانیم که Jeep Grand Cherokee Trackhawm خودروی سریعی ست. با موتور V8 Hellcat سوپرشارژ و ۷۰۷ اسب بخاری خود صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳.۵ ثانیه طی خواهد کرد. اولین تجربه رانندگی با این سوپر SUV به ماه آگوست باز میگردد و تنها چیزی که آن زمان تجربه نکردیم، ادعای کمپانی Jeep مبنی بر ثبت سرعت ۱۸۰ مایل بر ساعت با این خودرو بود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به هر حال، اعضای تیم Hennessey Performance فرصتی در اختیار ما قرار دادند تا در پیست آزمایش کمپانی، قابلیت های Trackhawk را محک بزنیم. بله، قدرت این خودرو بسیار زیاد است اما با افزایش سرعت و با توجه به عدم وجود اسپلیتر در سپر جلو برای شکاف هوا، این قدرت باید بدنه‌ی آجر مانند Grand Cherokee را از میان هوا عبور دهد. آیا می‌تواند ۱۸۰ را لمس کند؟
همانطور که از تیتر خبر و عکس مشاهده میکنید این اتفاق دقیقاً رخ نداد، گرچه در تست سرعت عوامل بسیاری در روز آزمایش دخیل هستند.برای همین تست سرعت به صورت رسمی در دو مسیر رفت و برگشت انجام شده و میانگین این سرعت‌ها را در نظر میگیرند و تفاوت ۱۰ مایلی یا بیشتر با ادعای کمپانی، غیر معمول نیست. در ضمن ویدیو به این موضوع اشاره دارد که خودروی مورد آزمایش ما کاملاً نو بوده و هنوز درست آب بندی نشده و رسیدن به چند مایل سرعت بیشتر دور از ذهن نخواهد بود.
ثبت سرعت ۱۷۵ مایل بر ساعت توسط Trackhawk


اما نکته اصلی اینجاست…کی اهمیت میده؟!
این اعجوبه شاسی بلند ۱۷۵ مایل بر ساعت سرعت میگیره. یک Jeep با کلی صندلی و فضای بار و گارانتی کامل کمپانی از لامبورگینی Countach سریعتر میره!
اگر شما SUV میخواهید که سرعتی دیوانه‌وار داشته باشد تا بعد از رساندن بچه‌ها به مدرسه به تیم ابرخودروها بپیوندید…این ماشین مخصوص شماست.

در ادامه می توانید ویدیو مربوط به این ثبت سرعت را مشاهده کنید.

گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.