طراحان AMG نگرششان درباره‌ی پروژه یک را به اشتراک می‌گذارند + ویدیو

طراحان AMG نگرششان درباره‌ی پروژه یک را به اشتراک می‌گذارند + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروی Mercedes-AMG Project One مسلماً یکی از برجسته ترین ابرخودروهای سال ۲۰۱۷ است.این خودرو از موتور الکتریکی کوپل شده با موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ بهره می‌برد که مجموعا قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار را فراهم می‌کنند.
درباره مشخصات فنی و نحوه ساخت این خودرو ماه ها صحبت شده و حالا زمان آن فرا رسیده که با دقت بیشتری به جزئیات طراحی این ابرخودرو بپردازیم.
طراحی Project One بیانگر اشتهای این خودرو برای سرعت است و از بسیاری جهات الهام بخش بودن Formula 1 در طراحی این اتومبیل را نشان می‌دهد.
برای شروع، هواکشی بزرگ در سقف تعبیه شده که تقلیدی از ماشین‌های Formula 1 این برند می‌باشد و در انتها به بالی کوسه‌ای ختم می‌شود که توسط دو دریچه NACA احاطه شده که از طراحی هواپیما الهام گرفته شده است.
خلق و خوی کلی خودرو بر پایه آیرودینامیک بنا نهاده شده اما طراح‌ ارشد جناب Gorden Wagener عقیده دارد که بدنه و پوشش خودرو زیبایی و تناسب خاصی از خودروهای Formula 1 را یادآور می‌شود.
این تعبیر، تعبیر مناسبی است چون در واقع این خودرو، خودروی F1 برای خیابان است.
هر بخش و سطحی از بدنه هدفمند طراحی شده‌است که نه تنها زیبایی را حفظ کرده بلکه کارایی را در وحله اول قرار داده است.
مدیر طراحی داخلی Hartmut Sinkwitz کارایی عناصر را بازنگری کرده است.
در ویدئو، او به وضوح اعتراف میکند که طراحی داخلی به جای شکل و فرم روی کارایی تمرکز دارد.
وی افزود : ما مسیر No style را پیش رو گرفتیم، در وحله اول کارایی!
این ایده با وجود عناصری مانند فیبرکربن و پارچه‌های میکروفایبر و کابینی نسبتاً ساده به وضوح از ماشین‌های مسابقه ای اقتباس شده است.
گرچه کامپیوترها و CAD در خلق این خودرو بسیار نقش حیاتی ایفا کرده‌اند اما مدیر کلی این پروژه جناب Vitalis Enns به نقش انکار ناپذیر گل رس در این پروسه اشاره دارد. در مسیر طراحی یک ابرخودرو، خاک رس تغییر شکل بخش‌های خودرو را قبل از تولید بسیار آسان کرده است.خودروی Project One یک دکوراسیون فانتزی نیست و AMG معتقد است این خودرو دارای روح است.

گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.