کیا در بازار ایران قدرتمند می شود؟

کیا در بازار ایران قدرتمند می شود؟
به تازگی برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که کمپانی کیا کره جنوبی نماینده خود را در ایران تغییر داده و قرار است یک شرکت دیگر برای واردات محصولات این برند خوش فروش در بازار کشور اقدام کند.
البته با توجه به بررسی های انجام شده، مجوز فعالیت نماینده قبلی این برند در ایران لغو نشده و تنها کمپانی کیا، نماینده جدید دیگری را برای خود انتخاب کرده است. پیش از این شاهد بودیم که شرکت آسان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران فعالیت داشت و بعد از آن، شرکت کرمان موتور موفق شد تا مجوز فعالیت به عنوان نماینده رسمی این برند را از کمپانی مادر و نهادهای نظارتی داخلی دریافت کند. حال قرار است که کیا در کنار فعالیت با اطلس خودرو، شرکتی دیگر را به عنوان نماینده جدید خود معرفی کند. با توجه به شنیده ها، نماینده جدید کیا در ایران در حال حاضر بیشترین سهم از بازار خودروهای وارداتی کشور را دارد و به عنوان قوی ترین واردکننده خودرو در کشور شناخته می شود. همچنین سابقه واردات و عرضه خودروهای خارجی توسط این گروه به مراتب بیشتر از هر شرکت دیگری است و مشتریان خودروهای وارداتی هم با نام این گروه و خانواده آشنایی کامل دارند.
در صورتی که خبرهای رسیده از منابع و همچنین شنیده ها به قطعیت برسند، احتمال آن زیاد است که حضور کیا در بازار ایران قدرتمندتر از گذشته بشود. سابقه فعالیت این گروه خودرویی نشان می دهد که دوران کاری خود توانسته اند تا برندهای ژاپنی و فرانسوی را با قدرت زیادی در ایران بفروشند و از طرفی معرفی خوب و بازاریابی قوی در بحث فروش داشته باشند. با حضور خودروهای کیا در سبد محصولات این گروه خودرویی کشور، احتمال آن زیاد است که در آینده نزدیک بیش از ۵۵ درصد بازار خودرو وارداتی در اختیار این خانواده خودرویی باشد. آمار ۶ ماهه واردات خودرو در سال ۹۶ نشان می دهد که بیش از ۴۰% خودروهای وارد شده به کشور به این گروه خودرویی با سه برند تعلق دارد.
در ماه های اخیر شاهد آن بودیم که قدرت برند کیا در ایران کاهش چشم گیری داشت و سهم بازار آن کمتر از ۸ درصد کل وارداتی ها شد. همچنین عدم معرفی محصول جدید و شرایط فروش نه چندان جذاب هم کمک کرد تا کم کم محصولات کیا از ذهن عموم خریداران فاصله بگیرند و جای خود را به فرانسوی ها، ژاپنی ها و کره ای های دیگر بدهند. البته که جو بازار آزاد نشان می دهد که این کاهش واردات خودروهای کیا باعث نشده تا ارزش محصولات مختلف این خودروساز بزرگ در ایران کاهش پیدا کند. در حال حاضر محصولات مختلف کیا در بازار آزاد مشتریان خود را دارند و با قیمت هایی به نسبت بالا معامله می شوند.
تنها سوالی که در این میان پیش می آید، روند مذاکرات سایپا با کیا کره جنوبی است. زیرا قرار بود که گروه سایپا همکاری مشترکی را در بحث تولید و واردات خودرو با کیا داشته باشد و حواشی ایجاد شده نشان می دهد که گویا یک گروه خصوصی خودرویی توانسته اند تا مذاکرات قوی تر و جدی تری را با این خودروساز داشته باشند. لازم به ذکر است که گروه خودرویی مورد نظر هنوز به صورت رسمی خبر همکاری مشترک با سایپا را اعلام نکرده و اخبار رسیده از جانب برخی منابع است.
در صورتی که این شرکت خودرویی واردات رسمی خودروهای کیا را در سال ۹۷ آغاز کند، احتمال آن زیاد است که در گام های نخست کیا استینگر را با پیشرانه دو لیتری توربو به عنوان یک خودرو لوکس و اسپرت به بازار ایران معرفی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.