سدان شدن 207i برای اولین بار رخ داده است؟

سدان شدن 207i برای اولین بار رخ داده است؟

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

گروه صنعتی ایران خودرو روز گذشته اعلام کرد که فرایند صندوقدار کردن پژو ۲۰۷آی جدید کاملا داخلی بود و هیچ مشارکتی در این طرح با پژو فرانسه نداشته اند. اما سال گذشته در روزنامه دنیای خودرو به این مسئله پرداخته شد که در سال های دور، کمپانی پژو فراسنه ۲۰۷آی یا ۲۰۶ پلاس صندوقدار را به بازار جهانی عرضه کرده است.
یکی از اصلی ترین بازارهای این خودرو برای پژو، چین بوده که در آن کشور هم این خودرو به اسم ۲۰۷ شناخته می شود. پژو ۲۰۷آی صندوقدار را نمی توان یک خودرو کاملا جدید و متفاوت دانست. زیرا پلتفرم و بسیاری از قطعات بدنه این خودرو با پژو ۲۰۶ صندوقدار برابر است.

سدان شدن 207i برای اولین بار رخ داده است؟

جالب است بدانید که در فرایند داخلی سازی این خودرو، با توجه به تصاویر منتشر شده، سپر عقب ۲۰۷آی همان سپر ۲۰۶ صندوقدار است. این در حالی است که سپر نسخه هاچبک ۲۰۷ با ۲۰۶ فرق دارد و قالب آن متفاوت از سپر عادی ۲۰۶ طراحی شده است. برای همین سپر ۲۰۷ صندوقدار نیز در بازار جهانی متفاوت از سپر ۲۰۶ صندوقدار است و وقتی به آن نگاه می کنید، همان اصول سپر ۲۰۶ پلاس و یا ۲۰۷آی در آن دیده می شود. فرایند داخلی سازی و مهندسی این خودرو که ایران خودرو اعلام کرده است، احتمالا همان تغییراتی است که سال گذشته بر روی پژو ۲۰۷آی جدید اعمال شد. به عبارت ساده پژو ۲۰۷آی صندوقدار بازار ایران در بخش کاسه چراغ جلو و عقب، غربیلک فرمان، نوع مانیتور از ۲۰۷ صندوقدار رسمی به روزتر است و اما سپر این خودرو برای بازار کشور تغییر نکرده است.

سدان شدن 207i برای اولین بار رخ داده است؟

وقتی به پژو ۲۰۷ صندوقدار بازار چین نگاه می کنید، هماهنگی به مراتب بیشتری نسبت به نسخه ایرانی می بیند. زیرا جای مه شکن های عقب ۲۰۶ پلاس یا همان ۲۰۷آی تغییر کرده و خطهای طراحی آن هم به روز شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.