آخرین نفس‌های خودروهای بنزینی

خودران‌ها معادلات بازارهای جهان را تغییر می‌دهند
در سپتامبر گذشته گزارش شده بود که جری بران، شهردار کالیفرنیا می‌خواهد فروش تمام خودروهای جدید بنزینی را متوقف کند. در آن زمان صحبتی از بازه زمانی خاصی برای انجام این تصمیم عنوان نشده بود و قانون‌گذاران تازه در حال بررسی این ایده بودند. اما ممکن است در آینده‌ای نزدیک، لایحه جدیدی از سوی آن‌ها معرفی شود که به معنای ممنوعیت خودروهای بنزینی در این ایالت خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، در این لایحه از سال ۲۰۴۰ به عنوان زمان پیشنهادی برای انجام این پروژه نام برده شده است. بلومبرگ در گزارش خود نوشته است که اکنون یکی دیگر از سیاست‌مداران کالیفرنیا به نام فیل تینگ می‌خواهد قانون تازه‌ای را تصویب کند که طی آن، از شروع سال ۲۰۴۰ فقط خودروهای الکتریکی به صورت رسمی حق ثبت شدن به عنوان خودروی جدید را داشته باشند.
البته در این لایحه مشخصا نامی از خودروهای الکتریکی به عنوان گزینه جایگزین برده نشده است بلکه می‌تواند علاوه بر این خودروها، محصولات هیدروژنی یا هر پیشرانه دیگری که درون‌سوز و بنزینی نباشد را هم شامل شود. تینگ گفته است: تا شما زمان مشخصی را برای انچام چنین تصمیمی معین نکنید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. برای ما مهم است که از الان، برای ۲۳ سال آینده زمان تعیین کنیم.
تینگ گفته است ماه بعد و با شروع فصل قانونی ۲۰۱۸، این لایحه را معرفی خواهد کرد. کالیفرنیا به شدت مصر است که بتواند تا سال ۲۰۵۰، تولید مواد آلاینده را کاهش دهد. هدف فعلی آن‌ها کاهش ۸۰ درصدی این مواد نسبت به سال ۱۹۹۰ است.
از فرانسه و بریتانیا نیز به عنوان کشورهایی نام برده می‌شود که قصد دارند تا سال ۲۰۴۰، خرید و فروش خودروهای بنزینی را متوقف کنند. آمریکا اگرچه در حال حاضر برنامه‌ای برای رسیدن به چنین هدفی ندارد اما ایالت کالیفرنیا می‌تواند اولین قدم طرفداران هوای پاک و خودروهای الکتریکی در این کشور باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.