مدیران فولکس‌واگن در چنگال قانون

داخلی سازی فولکس واگن در ایران از شروط اصلی قرارداد است
دومین مدیر شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان در رابطه با پروژه رسوایی خودروهای دیزلی ساخت این شرکت محکوم به هفت سال حبس و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به عنوان جریمه شد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، الیور اشمیت آلمانی که یکی از مدیران ارشد سابق فولکس‌واگن بوده است و نقش اصلی در پرونده رسوایی فولکس‌واگن در رابطه با خودروهای دیزلی‌اش داشته است، روز گذشته در دادگاهی در ایالات متحده حاضر شد و به هفت سال حبس در زندان و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به عنوان جریمه محکوم شد.همچنین حکم دیگری برای جیمز لیانگ در این دادگاه صادر شد. این شخص که یکی از مهندسان ارشد فولکس‌واگن است، به ۴۰ ماه حبس و پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار دلار محکوم شد. جیمز لیانگ، یکی از مهندسان شرکت فولکس واگن بوده که با دستکاری نرم‌افزارهای رگلاتورهای خودروهای دیزلی این شرکت، باعث شده تا میزات آلایندگی این خودروها از حد واقعی کمتر نشان داده شود.
دلیل حکم سنگین‌تر اشمیت در این دادگاه، تلاش وی برای پنهان کردن رسوایی آمار و ارقام رگلاتورهای خودروهای دیزلی فولکس واگن بوده است تا میزان آلایندگی این خودروها را کمتر از میران واقعی نشان دهد. دادستان‌ها بیان کردند که اشمیت یک شخص کلیدی در این پروژه بوده است و اظهارات وی مبنی بر عدم دخالت او در این پروژه کاملا کذب است. همچنین دادستان گفت که اشمیت تعدادی از مدارک مهم در این رابطه را نابود کرده و زیردستان خود را نیز به انجام چنین کاری مجبور کرده است.
قاضی دادگاه بیام کرد که اشمیت عملکرد جاه طلبانه‌ای داشته و مدعی شد که دلیل این عملکرد او تحت تاثیر قرار دادن مدیران ارشد فولکس‌واگن برای ارتقای جایگاه خود بوده است.
قاضی این دادگاه افزود: در حال حاضر بسیاری از مدیران ارشد فولکس‌واگن برای این رسوایی عظیم هنوز بازخواست نشده‌اند. علاوه بر افرادی که تاکنون محاکمه شده‌اند، شش فرد دیگر که شامل کارکنان فعلی و سابق فولکس‌واگن هستند، نیز در رابطه با این پرونده محکوم شده‌اند که به دلیل اینکه ساکن آلمان هستند مجازات آن‌ها بعید است و تنها یکی از آن‌ها که یک شهروند ایتالیایی است ممکن است مجازات شود.
لیانگ در زمان بازداشتش در ایالات متحده زندگی می‌کرد و اشمیت در حال گذراندن تعطیلاتش در فلوریدا بود.
شرکت خودروسازی فولکس‌واگن این موضوع را پذیرفته که مابین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ از سیستم‌های مختلف نرم‌افزاری برای فریب دستگاه‌های سنجش آلایندگی خودرو در ایالات متحده استفاده می‌کرده است. فولکس واگن بابت انجام این دستکاری در نرم‌افزارهای محصولاتش، مجبور به پرداخت خسارتی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار شده است تا تخلفش را جبران کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.