فانتوم تمام‌الکتریکی؛ هدف رولزرویس

فانتوم تمام‌الکتریکی؛ هدف رولزرویس
رولزرویس احتمالا نسخه الکتریکی فانتوم را معرفی خواهد کرد. معرفی این نسخه حاصل بیش از ۶ سال آزمایش رولزرویس روی ایده یک خودروی کانسپت است. کانسپت فانتوم الکتریکی در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی شد، اما، در نهایت، این خودروساز تصمیم به ادامه روند تولید این نسخه نگرفت.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، تورستن مولر اوتوس، مدیر عامل رولزرویس در گفتگو با اتوموتیو نیوز در همان سال مسافت پیمایشی ۱۶۰ کیلومتری را برای مشتریان رولزرویس که در حومه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، ناکافی دانست.
رولزرویس به خاطر قوانین سخت‌گیرانه آلودگی هوا، ظاهرا در حال تجدید نظر روی این استراتژی است. رولز رویس می‌گوید این مساله‌ای خاص در آسیا است، چرا که پیش‌بینی می‌شود در این قاره چندین شهر به زودی مانع از حرکت پیشرانه‌های درون‌سوز داخلی خواهد شد. بنابراین، این خودروساز علی‌رغم کمبود تقاضای مشتری، روی یک فانتوم الکتریکی فکر خواهد کرد. مولر اوتوس اخیرا به اتوکار گفت: هنوز حتی یک درخواست برای ساخت این این مدل را نداشته‌ام.
رولزرویس سال‌ها قبل به معرفی فانتوم هیبریدی اشاره کرد، اما به نظر می‌رسد دیگر چنین هدفی را در برنامه‌هایش ندارد. مولر گفت: ما به سمت خودروی تمام‌الکتریکی حرکت خواهیم کرد و هیچ مراحل موقتی را طی نمی‌کنیم.
کانسپ فانتوم تمام‌الکتریکی دارای یک پک باتری لیتیوم یونی، ۷۱ کیلووات ساعتی بزرگ است. دو موتور موجود در این مدل، گشتاور ترکیبی ۸۰۰ نیوتن‌متری را تولید خواهد کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو زیر ۸ ثانیه خواهد بود.
رولزرویس به دنبال این است که خودروهای خود را حتی در سال‌های آینده سفارشی‌تر بسازد. در فانتوم جدید ۲۰۱۸، خریداران می‌توانند سفارش اثر هنری که در زیر شیشه روی داشبور قرار دارد، را بدهند، اما در آینده، این خودروساز می‌تواند به مشتریان امکان سفارش در صفحه نمایش دیجیتالی خود را بدهد. این خودروساز حتی می تواند سفارشی‌سازی بدنه یک خودرو را از طریق چاپ سه‌بعدی امکان‌پذیر کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.