زمان احتمالی باز‌شدن سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو

گمرک باهنر با حضور خواص
با رسیدن به نیمه دی‌ماه مهلت شش‌ماه واردات خودرو از طریق ثبت‌سفارش‌های قبلی به پایان می‌‌رسد و دیگر عملا حتی روی کاغذ نیز امکان واردات وجود نخواهد داشت
به گزارش اخبار خودرو ، این روزها مهم‌ترین دغدغه وارد‌کنندگان خودرو و همچنین نیروی انسانی آنها، باز شدن ثبت‌سفارش‌هاست اما تا امروز نزدیک به شش‌ماه از بسته‌بودن سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو گذشته و این اتفاق به‌رغم وعده مکرر مسئولین رخ نداده است‌.
در این اوضاع و احوال پیش‌بینی زمان باز شدن ثبت‌سفارش‌ها به یکی از بحث‌های معمول در شرکت‌های واردکننده خودرو تبدیل شده است اما به نظر می‌‌رسد با توجه به افکار عمومی و همچنین درخواست وارد‌کنندگان خودرو و نمایندگی‌ها و از آن مهم‌تر نیروی انسانی آنها و البته حجم بالای خودروهای دپو‌شده در گمرک، سرانجام ثبت‌سفارش‌ها در آینده نزدیک باز شود اما این بازگشایی دقیقا چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
طبق اعلام‌های مکرر مسئولین وزارت صمت، ثبت‌سفارش‌ها تا قبل از اعلام آیین‌نامه جدید واردات خودرو باز‌گشایی نخواهد شد‌. این موضوعی است که همگان آن‌را باور دارند و درباره آن به‌ندرت بحثی صورت می‌‌گیرد، با این وجود آنچه بازهم نامشخص به‌نظر می‌رسد، زمان قطعی باز شدن ثبت‌سفارش‌هاست اما اگر به شواهد و قوانین موجود نگاه کنیم به نظر نزدیک‌ترین زمان نیمه‌اول دی‌ماه است زیرا در این تاریخ مهلت شش‌ماهه ثبت‌سفارش‌های قبلی به پایان می‌‌رسد و بعد از این تاریخ دیگر هیچ شرکتی امکان واردات خودرو را نخواهد داشت، چه آنکه در طول شش‌ماه گذشته شرکت‌هایی که اقدام به ثبت‌سفارش خودرو، قبل از بسته شدن در نیمه‌اول تیر‌ماه سال جاری کرده بودند، امکان واردات خودرو را داشتند و توانستند با ثبت‌سفارش‌های خود اقدام به واردات کنند.
اما حال با رسیدن به نیمه دی‌ماه مهلت شش‌ماه واردات خودرو از طریق ثبت‌سفارش‌های قبلی به پایان می‌‌رسد و دیگر عملا حتی روی کاغذ نیز امکان واردات وجود نخواهد داشت. بدین ترتیب اگر وزارت صمت بعد از این تاریخ نیز همچنان سامانه ثبت‌سفارش را بازگشایی نکند عملا می‌‌توان گفت که واردات خودرو را ممنوع کرده است.
این درحالی است که به نظر می‌‌رسد وزارتخانه علاقه‌ای ندارد تا عنوان ممنوع‌کننده واردات خودرو را دریافت کند لذا باید قبل از رسیدن به نیمه دی‌ماه ثبت‌سفارش‌های خودرو باز شود.
البته این امکان وجود دارد که در هفته آینده یا هفته‌های بعد از آن و قبل از رسیدن به نیمه دی‌ماه سال جاری ثبت‌سفارش‌ها باز شود اما اگر این اتفاق رخ ندهد به نظر می‌‌آید که قطعا تا نیمه دی‌ماه سال جاری این اتفاق خواهد افتاد زیرا اگر تا بعد از ۱۵ دی ماه همچنان ثبت‌سفارش‌ها مسدود باشد می‌‌توان گفت که عملا و حتی کتبا وزارت صمت ثبت‌سفارش خودرو را ملغی کرده است‌.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.