گام بلند پل‌استار برای تولید خودرو

گام بلند پل‌استار برای تولید خودرو
شرکت پل‌استار در گذشته محصولات ولوو را تیونیگ می‌کرد و برای این خودروساز، پکیج‌های تقویت پیشرانه و بادی کیت را به صورت افترمارکت به بازار عرضه می‌کرد. بعد از حضور پل‌استار در نمایشگاه خودرو شانگهای با مدل کوپه پل‌استار ۱ پلاگ‌این هیبرید، حال این شرکت از برنامه‌های آتی خود در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس پرده برداشت.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، پس از معرفی پل‌استار ۱ توسط این شرکت، متوجه شدیم که پل‌استار چندین خودروی دیگر نیز در دست تولید دارد، ولی دیرتر از آنچه که حدس می‌زدیم این مدل‌ها به بازار عرضه خواهند شد. پل‌استار اظهار کرد که قصد دارد اولین مدل خود یعنی پل‌استار ۱ را از سال آینده تولید کند و در اوایل سال ۲۰۱۹ به دست مشتریان برساند. در اواخر سال ۲۰۱۹ نیز مدل پل‌استار ۲ که یک سدان سایز متوسط الکتریکی لوکس است را برای رقابتی تمام عیار با تسلا مدل ۳، راهی بازار می‌کند. پس از عرضه این دو مدل، پل‌استار ۳ که یک کراس‌اوور است در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد و پس از آن پل‌استار ۴ در اواخر همان سال به تولید خواهد رسید. هنوز مشخصاتی از مدل ۴ این خودرو منتشر نشده است، ولی این شرکت یک مدل کانورتیبل از مدل ۴ را به تولید رسانده است. به گفته پل‌استار، هر چهار خودرو مدل شده‌اند و فقط تایید نهایی طرح و آزمایش‌های مربوط به آن‌ها مانده است.پل‌استار برای کاهش هزینه‌های خود و سرعت بخشیدن به فرآیند تولید محصولات جدیدش، از پلتفرم‌های مشترکی با ولوو برای محصولاتش استفاده می‌کند. استفاده از دو پلتفرم که به طور انحصاری برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است، این امکان را به پل‌استار می‌دهد که بر روی طراحی پیشرانه‌های الکتریکی و سیستم‌های انتقال قدرت برای محصولاتش تمرکز کند. پل‌استار اظهار کرده که در حال توسعه پیشرانه‌های الکتریکی خود به طور نیمه مستقل از خودروهایش است تا بتواند در آینده این پیشرانه‌ها را بر روی محصولات جدیدش استفاده نماید.
در واقع، پل‌استار همچنان به فعالیت خود با ولوو ادامه خواهد داد. پکیج‌های تقویتی پل‌استار به جای اینکه تنها در بازار افترمارکت و در نمایندگی‌ها عرضه شوند، در خود کارخانه‌های طرف قرارداد این شرکت از جمله ولوو، بر روی محصولات نصب می‌شوند. پل‌استار این استراتژی خود را شبیه بخش M power ب‌ام‌و توصیف می‌کند. همچنین این شرکت قصد دارد تا یک نسخه کاملا تقویت شده از ولوو S60 و V60 را با نام پل‌استار به بازار عرضه کند. اینکه آیا ولوو‌های تقویت شده توسط پل‌استار، تحت برند ولوو به بازار عرضه شوند یا لوگوی پل‌استار را دارند، هنوز تصمیم‌گیری نشده است، ولی پیش‌بینی می‌شود که این خودروها با لوگوی جدیدی به بازار عرضه خواهند شد.
از این پس، محصولات پل‌استار فقط به صورت آنلاین به مشتریان فروخته می‌شود که و به صورت شرایط اشتراکی دو یا سه ساله به مشتریان واگذار می‌شود که نحوه پرداخت هزینه این اشتراک به صورت ماهانه است که پس از پایان آن، مشتری مالک خودرو می‌شود. این هزینه‌های اشتراک که شبیه پرداخت قسط است شامل خدماتی ماند بیمه، تایرها، تعمیر، شست و شو و نگهداری خودرو است که پرداخت فقط به صورت ماهانه است و خودرو بدون پرداخت مبلغ اولیه به مشتری تحویل داده می‌شود. پل‌استار برخلاف ولوو، شرایط فروش اشتراکی متعددی برای محصولاتش دارد. این موضوع نشان می‌دهد که پل‌استار علاقه‌ای به فروش سنتی محصولاتش ندارد و شیوه‌های جدیدی را برای فروش محصولاتش در نظر گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.