آشنایی رسمی با خودروهای بورگوارد

آشنایی رسمی با خودروهای بورگوارد
روز گذشته، شرکت کیان موتور وارنا به عنوان نماینده رسمی بورگوارد آلمان در ایران، محصولات کراس اوور این نشان تجاری را در جمع خبرنگاران رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

پیش از این، بورگوارد طی مراسمی خصوصی BX5 و BX7 را در برج میلاد تهران معرفی کرده بود و حال قرار است که طی این چند روز، مردم و اصحاب رسانه با کراس اوورهای این برند آشنا شوند. بورگوارد به عنوان یک خودروساز اصیل آلمانی شناخته می شود که چند سال پیش تحت مالکیت گروه فوتون چین در آمد. به گفته مالکان و مدیران آلمانی بورگوارد، اصالت اروپایی و ذات آلمانی خودروهایشان همیشه حفظ شده و سرمایه گذاری چینی ها باعث افت کیفیت آن ها نشده است. نگاه ساده کارشناسان پیش از ورود این خودروها به ایران، نشان می داد که همیشه بورگوارد را با نماد کیفیت شناخته اند و حال حضور این خودروها در نمایشگاه نشان می دهد، برخلاف مونتاژ چین بودن BX7 و BX5، می توان ذات کیفیت خوب را در آن ها مشاهده کرد. همچنین سبک طراحی داخلی و بیرونی متفاوت از اصول پایه خودروهای چینی بوده و دقت طراحی برای محصولات آلمانی در آن یافت می شود. امروز که کیان موتور وارنا برنامه دارد تا خودروهای کراس اوور دو دیفرانسیل بورگوارد را به ایران بیاورد، مدیران آلمانی و چینی این برند هم سعی دارند تا عرضه رسمی این دو خودرو را در بازار اروپا با تیراژ بالاتر آغاز کنند.
آشنایی رسمی با خودروهای بورگوارد
برخی سایت های رسمی منابع خودرو چینی اعلام می کنند که در تولید محصولات بورگوارد همیشه از دانش خودروسازان اروپایی و آمریکایی استفاده شده و سرمایه گذاری فوتون بر روی نشان بورگوارد برای اثبات توان ساخت خودروهای با کیفیت توسط این کمپانی چینی است. منابع رسمی چینی اعلام می کنند که موتور BX7 از سری موتورهای ۴G20TI1 است و فوتون با دانش فنی میتسوبیشی آن را تولید می کند.
لازم به ذکر است که شرکت کیان موتور وارنا هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت خودروها اعلام نکرده و می توان توقع داشت که با باز شدن ثبت سفارش و اعلام قوانین جدید واردات، مدیران این شرکت بهای تمام شده BX5 و BX7 را اعلام نمایند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.