بی‌اعتنایی واردکنندگان خودرو به ابلاغیه وزارت صمت

بیش از ۷۰۰۰ خودروی خارجی در انبارهای گمرک
در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها ۱۵ مدل خودرو را برای پیش فروش تائید کرده است شرکتهای واردکننده خودرو بدون اعتنا به این موضوع اکثر محصولات خود را به روش پیش فروش عرضه می کنند.
به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقل از امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه پیش فروش تنها ۱۵ مدل خودرو در ایران را به رسمیت شناخت. به این ترتیب دیگر مدل های خودرویی که بیش از ۴۰ مدل اجازه ثبت سفارش را در ابتدای سال دریافت کرده بودند، اجازه عرضه به روش پیش فروش را ندارند.
پیش فروش خودرو دارای ضوابطی است که از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده و یکی از مهم ترین ضوابط آن وجود خودرو در انبار شرکت واردکننده است.+
یک بررسی ساده خبر اعلام نام شرکت هایی که اجازه پیش فروش خودرو را دارند نشان می دهد شرکت ها به میزان درخواست بازار برخی محصولات را ندارند اما سایت شرکت های واردکننده چیز دیگری را نشان می دهد و این شرکت ها به پیش فروش و حتی فروش نقدی محصولاتی که به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت نرسیده است، می پردازند.
یک حساب سرانگشتی نشان از آن دارد که برخی شرکت ها به دنبال آن هستند که با دریافت سرمایه مردم، میزان سرمایه در گردش خود را افزایش دهند و حاضر به آن هستند تا سود دیرکرد را به حساب مشتریان واریز کنند.
بررسی سایت تنها سه شرکت واردکننده خودرو که برخی از محصولات آن ها برای پیش فروش به تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است، نشان از آن دارد که شرکت های واردکننده فراتر از محصولات مورد تائید وزارت صمت به پیش فروش و فروش نقدی محصولات دیگر خود روی آورده اند.
این سه شرکت در مجموع اجازه دارند تنها ۹ مدل خودرو را به پیش فروش بگذارند اما در واقعیت و آنچه که سایت های رسمی این سه شرکت نشان می دهد، ۱۳ مدل خودرو از سوی آن ها به پیش فروش گذاشته شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.