ZR1 با 755 اسب بخار می‌آید

ZR1 با 755 اسب بخار می‌آید
انتظارات زیادی برای دیدن کوروت تمام جدید ZR1 از سوی علاقه‌مندان به این خودرو وجود داشت، اما نمایشگاه اتومبیل دوبی با رونمایی از آن، به این انتظارها پایان داد. انتظار کشیدن چنین خوردویی برای دوستداران شورولت خالی از لطف نیست، چرا که این خودرو با قدرت ۷۵۵ اسب بخار از آونتادور و مک‌لارن ۷۲۰S و بسیاری دیگر از خودروهای پرقدرتی که می‌شناسیم هم قوی‌تر ظاهر شده است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، بحث با موضوع اصلی پروژه یعنی موتور LT5 V8 باز می‌شود. این پیشرانه سوپرشارژ ۶.۲ لیتری دارای قدرتی معادل ۷۵۵ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ و گشتاور ۹۶۹ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ است. این پیشرانه می‌تواند یا با جعبه دنده دستی ۷ سرعته یا با جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته آپشن‌دار مناسب باشد، که برای نسخه ZR1 اولین بار است چنین گزینه‌ای را مشاهده می‌کنیم.
ZR1 با 755 اسب بخار می‌آید
شورولت آماری از قدرت خاص این نسخه را نداده است، اما این را تایید کرده که ZR1 جدید می‌تواند با سرعتی معادل ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. برای افزایش قدرت بسیار بیشتر به این پیشرانه V8، جنرال موتورز نیز نخستین سیستم تزریق سوخت دوگانه خود را توسعه داده است.
اما این سوپرخودرو، قدرتی فراتر از این‌ها دارد. فیلم‌های جاسوسی لورفته از پیست نوربرگرینگ حاکی از این است که ZR1 مجهز به دو بسته aero است.
اول اینکه آپشن بال عقب این قابلیت را برای خودرو ایجاد می‌کند که برای بالاترین سرعت خود، نسبت به نسخه استاندارد Z06، ۷۰ درصد دان‌فورس بیشتری تولید می‌کند. شما همچنین می‌توانید بسته قدرتی ZTK را استفاده کنید که دان‌فورس بیشتری از بال عقب بزرگ‌تر و دان‌فورس قابل تنظیم از اسپلیتر اعمال می‌کند. این دو در کنار هم، خودرو را با دان‌فورس ۴۳۰ کیلوگرم نیرو هدایت می‌کند. برای بیشترین میزان aero، ZTK نیز از لاستیک‌های تابستانی Michelin Pilot Sport Cup 2، رول‌بارهای مسحتکم‌تر و کنترل رانندگی مغناطیسی تیون‌شده بهره می‌برد.
ZR1 با 755 اسب بخار می‌آید
در داخل این خودرو اعم از قسمت فرمان، صندلی و داشبور از مواد فیبرکربن استفاده شده است. ZR1 همچینن به داشتن تودوزی چرم Nappa با تهویه مناسب و فرمان Bose می‌بالد. علاوه بر این‌ها رنگ نارنجی نیز در این خودرو به وفور به چشم می‌خورد که رنگ بدنه، کالیپرهای ترمز، تودوزی صندلی‌ها و همچنین کمربند ایمنی از جمله قسمت‌هایی هستند که به این رنگ هستند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.