نبوغ لامبورگینی با ترزو میلنیو

نبوغ لامبورگینی با ترزو میلنیو
لامبورگینی چندی پیش تصویر مرموزی منتشر کرد که اکثر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دنیای خودرو آن را جایگزین الکتریکی یا هیبریدی هوراکان می‌دانستند. اما اکنون این شایعه رد شده و معلوم شد خودرویی که لامبورگینی در حال تبلیغ آن بوده است، کانسپت جدید این سوپرخودروساز ایتالیایی به نام ترزو میلنیو (Terzo Millenio) است.
این مدل اگرچه یک کانسپت است اما از المان‌ها و عناصر طراحی آشنا و محبوب لامبورگینی بهره می‌برد و با وجود الکتریکی بودن آن، DNA اصیل محصولات لامبورگینی را حفظ کرده است.
لامبورگینی به طراحانش اجازه داده که در ساخت این خودرو، کاملا از قوه تخیل خود استفاده کنند و کاری به مراحل و مشکلات تولیدی نداشته باشند چون همانطور که در تصاویر می‌بینید، طراحی خاص این خودرو اصلا به محصولات امروزی دنیای خودرو و حتی عجیب‌ترین کانسپت‌های دنیا هم متعلق نیست.
البته این کانسپت چیزی بیش‌تر از یک مطالعه طراحی ساده است. لامبورگینی در ساخت آن از موسسه MIT کمک گرفته و هدف آن‌ها ارائه تفسیر مخصوص لامبورگینی از آینده دنیای خودرو که به سیطره مدل‌های الکتریکی و هیبریدی درمی‌آید، است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، جذاب‌ترین نکته مربوط به ترزو نه طراحی آن، بلکه سیستم پیشرفته پیشرانه الکتریکی این کانسپت است. هر چرخ ترزو، موتور الکتریکی مخصوص خود را دارد اما به جای دریافت قدرت از باتری‌های رایج، لامبورگینی این کانسپت را به ابرخازن‌های بسیار سبک‌وزنی مجهز کرده است که به عقیده این شرکت، آینده منابع تغذیه پیشرانه‌های الکتریکی خودروها است. لامبورگینی امیدوار است که این ابرخازن‌ها بتوانند قدرت خارق‌العاده‌ای تولید کنند اما سیستم احیای انرژی ترمز آن نیز اجازه دهد که ابرخازن‌ها بتوانند حتی در زمان شارژ شدن موتورها هم، آن‌ها را تغذیه کنند.
متاسفانه به نظر نمی‌رسد که لامبورگینی برنامه‌ای برای تولید این کانسپت داشته باشد اما ترزو قطعا به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین و پیشرفته‌ترین کانسپت‌های تاریخ خودروسازی ثبت خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.