برنامه تسلا برای ضرر ۶۱۹‌میلیون‌دلاری

با کمک یک روبات / تسلا زمان شارژ خودرو را به 15 دقیقه می رساند
یکی از اصلی‌ترین عوامل سرعت پایین تولید مدل‌۳ این بوده که کارخانه گیگافکتوری تسلا در بیابان‌های نوادا نتوانسته است باتری‌های مورد نیاز این خودروها را تامین کند
به گزارش اخبار خودرو ، اوایل هفته جاری تسلا اعلام کرد در سه ماه نخست سال‌۲۰۱۷ میلادی یعنی تا پایان ماه سپتامبر، متحمل ضرر ۶۱۹‌میلیون‌دلاری شده است و بدتر از آن در رسیدن به هدف تولید ۱۵۰۰‌دستگاه از مدل ۳ نیز کاملا ناموفق عمل کرده و فقط ۲۶۰‌دستگاه از این خودروها از زمان شروع‌به کار خط تولید تا به امروز از کارخانه خارج شده است.
بنابراین «ایلان» ماسک مدیرعامل این شرکت اعلام کرد رسیدن به هدف تولید ۱۵۰۰‌دستگاه مدل ۳، از دسامبر ۲۰۱۷ به آغاز سال ۲۰۱۸ موکول خواهد شد.
او در توضیح مشکلات پیش آمده در تولید جدیدترین محصول تسلا که اتفاقا ارزان‌ترین آن‌ها نیز هست، گفت: «طبیعت چالش‌های تولید در حین هدف‌گذاری برای حجم تولید بالای محصول است که پیش‌بینی را برای زمان‌بندی‌ها بسیار سخت می‌کند. این در حالی است که ما در‌حین تولید این محصول به مشکلات زیادی برخوردیم که روند سرعت دادن به تولید را مشکل می‌کرد.»
یکی از اصلی‌ترین عوامل سرعت پایین تولید مدل‌۳ این بوده که کارخانه گیگافکتوری تسلا در بیابان‌های نوادا نتوانسته است باتری‌های مورد نیاز این خودروها را تامین کند و به‌همین‌خاطر تسلا مجبور شده است پروسه تولید باتری‌های مدل سه را به‌طور کلی تغییر دهد.
با این وجود ایلان ماسک از این اعداد و ارقام ناامید نیست و خیلی خوش‌بینانه به این قضیه نگاه می‌کند، چراکه اعتقاد دارد کاملا مشخص است که چه تغییراتی باید درون شرکت اعمال شود.
با این وجود نمی‌توان تمام مشکل تسلا را در تولید مدل‌۳ دانست، چراکه با وجود رشد ۳۰‌درصدی، سود خالص این شرکت طی ۱۲‌ماه گذشته نسبت‌به مدت مشابه ۱۲‌ماه قبل، حالا عدد ۳‌میلیارد دلار را نشان می‌دهد، اما پول‌های این شرکت به‌سرعت خودروهای فرمولا در حال خرج شدن است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.