نگاهی به اولین خودروی طراح مک‌لارن F1

۲۵ سال با مکلارن F1
گوردون مورای، طراحی افسانه‌ای و مشهور مک‌لارن F1 در اکتبر اعلام کرد که قصد دارد شرکت خودروسازی خودش را تاسیس کند. در آن زمان، تنها اطلاعاتی که درباره این کمپانی و محصول جدیدش داشتیم این بود که قرار است از فرآیند تولیدی مورای با نام iStream در این شرکت استفاده شود و همچنین، اولین خودروی آن سبک‌وزن خواهد بود. اکنون اولین تصویر تبلیغاتی این مدل منتشر شده است.
از تصویر منتشرشده اینطور به نظر می‌رسد که خودروی جدید مورای، یک مدل اسپرت mid-engine با خطوط طراحی خاصی است که بسیار یادآور مک‌لارن F1 است. این خودرو نیز مانند F1، از یک ورودی هوا روی سقف بهره می‌برد که البته این ورودی در این خودرو، با تاکید و طراحی خاص‌تری نمایان شده است.
در حال حاضر، مورای هیچ اطلاعات خاص دیگری درباره خودرو منتشر نکرده است و هنوز معلوم نیست که نام این خودرو چه باشد اما نام شرکت او IGM خواهد بود که مخفف نام کامل خود مورای یعنی Ian Gordon Murray است.
در بیانیه این شرکت که مربوط به مدل جدید است، نوشته شده: این خودرو با الهام از اصول مهندسی مک‌لارن F1 تولید شده است اما برای شرایط رانندگی معاصر ساخته خواهد شد و از لحاظ وضعیت آیرودینامیکی، یکی از بهترین خودروهای جاده‌ای محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، برای پایین نگه داشتن وزن خودرو از پلتفرمی به نام iStream Superlight استفاده شده است که نسخه بهینه‌یافته‌ای از متود iStream است. در این متود به جای استفاده از قطعات آهنی، از قطعات آلومینیومی مستحکم استفاده می‌شود و نتیجه آن، کاهش وزن نزدیک به ۵۰ درصد خودرو است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.