برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ایران خودرو دیزل

واکنش ایران خودرو به تخلف شرکت "خودرو تجارت یکتا"
مجمع عمومی فوق‌العاده سهام‌داران شرکت ایران خودرو دیزل در محل این شرکت و با حضور جمعی از سهام‌داران و مدیران ارشد شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد.
در ابتدای این مجمع که با حضور بیش از ۶۰ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی آن رسمیت یافته بود، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به تفاوت بازار خودروهای تجاری در دهه گذشته با بازار کنونی کشور گفت: در دهه گذشته بازار هم از لحاظ نیاز بازار و هم از لحاظ تعداد رقبا با بازار کنونی کشور کاملا متفاوت بود.
مهندس ساجی افزود: بازار خودروهای تجاری و مسافری با رقابت نزدیک رقبا به‌پیش می‌رود و حضور در این رقابت برای شرکتی همچون ایران خودرو دیزل که هدف آن حرکت به سمت فناوری است و نه‌ مونتاژکاری مطلق، سخت‌تر است.
ساجی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، ایران خودرو دیزل با در نظر گرفتن توسعه بازار و برنامه‌ریزی و تقویت روی ظرفیت‌های موجود، باهدف افزایش سهم بازار و کاهش هزینه‌های سربار قصد دارد به تولید هدفمند دست یابد.
وی با اشاره به این مطلب که رویکرد ایران خودرو دیزل بر مبنای تنها مونتاژکاری خودرو نیست، افزود: ما به دنبال
تکنولوژی پویا در صنعت هستیم. که انعقاد دو قرارداد با شرکت‌های هیوندای و بنز از دستاوردهای این رویکرد بوده و زمینه را برای حضور شرکای تجاری قدرتمند فراهم می‌سازد.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص این قراردادها از آغاز مرحله اجرایی قرارداد با شرکت مرسدس بنز از زمستان سال جاری در قالب یک جوینت ونچر خبر داد و همچنین اعلام کرد که تولید محصولات شرکت هیوندای در آینده نزدیک و در شرکت ایران خودرو دیزل آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به تعاملات برون‌سازمانی ایران خودرو دیزل با سازمان‌هایی همچون شهرداری و اتوبوس‌رانی، ابراز امیدواری کردند که با به هدف رسیدن مذاکرات و تعاملات صورت گرفته نهایتا تمامی بخش‌های تولیدی شرکت، زنده‌تر و پویاتر از قبل در پیشبرد صنعت گام بردارند.
علیرضا ساجی خاطرنشان کرد که با توجه به ظرفیت بازار این شرکت سعی خواهد کرد با بررسی سبد محصولات خود در جنبه‌های مختلف و جایگزین کردن محصولات جدید به‌جای محصولات کم‌بازده و حتی بدون بازده را در روندی تدریجی به اجرا در آورد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بهینه‌سازی در نوع تولید و سبد محصولات به رشد تقاضای بازار برای محصولات شرکت ایران خودرو دیزل کمک کرده و خریداران را با محصولات جدید و کارآمد به سمت این شرکت سوق خواهد داد که مطمئنا تعامل با بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهم به‌سزایی در کمک به این روند خواهد داشت.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.