رشد ۴.۵‌درصدی بازار خودروی چین

رشد ۴.۵‌درصدی بازار خودروی چین
اگر بخواهیم به جزئیات فروش انواع خودروها بپردازیم با اعداد شگفت‌انگیزتری مواجه خواهیم شد. رشد فروش خودروهای تجاری،‌ شاسی‌بلندها و البته خودروهای سواری برقی بیشتر از میانگین ۴.۵‌درصدی ثبت شده است.
به گزارش اخبار خودرو ، فوربس روز دوشنبه در گزارشی بازار داخلی خودروی چین را در ۹‌ماه نخست سال‌۲۰۱۷ مورد بررسی و تحلیل قرارداد. طی مدت یاد شده کل فروش خودروهای سواری، تجاری و اتوبوس‌ها در چین به ۲۰.۲‌میلیون درصد رسیده است که این عدد نسبت‌به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ حدود ۴.۵‌درصد رشد داشته است.
البته تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند تا پایان سال جاری میلادی این رشد به عدد ۵‌درصد نزدیک‌تر شود. شایان ذکر است که بازار خودروهای تجاری چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار کل جهان طی ۸سال گذشته بوده است.
اما اگر بخواهیم به جزئیات فروش انواع خودروها بپردازیم با اعداد شگفت‌انگیزتری مواجه خواهیم شد. رشد فروش خودروهای تجاری،‌ شاسی‌بلندها و البته خودروهای سواری برقی بیشتر از میانگین ۴.۵‌درصدی ثبت شده است.
در واقع رشد فروش این سگمنت‌ها تا ۹‌درصد، یعنی دوبرابر میانگین کل فروش نیز رسیده است. از این میان فروش خودروهای سنگین تجاری با فروش ۸۷۵‌هزار‌دستگاه، ۷۷.۷‌درصد نسبت به ۹‌ماه نخست سال‌۲۰۱۶ رشد داشته است و سپس فروش خودروهای سواری برقی است که خودنمایی می‌کند، این خودروها با فروش ۲۵۸‌هزار دستگاهیشان ۷۵.۱‌درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند.
درانتها باید به شاسی‌بلندها اشاره کرد که با فروش نزدیک به ۷‌میلیون دستگاهیشان ۱۶.۱‌درصد نسبت‌به سال گذشته میلادی بیشتر فروخته شده‌اند.
البته لازم به توضیح است که رشد شگفت‌انگیز فروش خودروهای برقی در چین پس از تصمیم این دولت برای پرداخت یارانه به خریداران این خودروها بود که باعث شد انگیزه افرادی که می‌خواستند چنین خودروهایی را بخرند، بیشتر شود. با وجود این فروش خودروهای سواری برقی رشد فوق‌العاده‌ای را طی این مدت تجربه کرده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.