خطر بزرگتر بیخ گوش واردکنندگان خودرو

خطر بزرگتر بیخ گوش واردکنندگان خودرو
در حالیکه ادامه بسته بودن سایت ثبت سفارش فضای ملتهبی را در بازار خودروهای وارداتی ایجاد کرده و باعث سردرگمی واردکنندگان خودرو شده، اما به نظر می رسد خطرات بزرگتری نیز آنان را تهدید می کند.
به گزارش خودرونویس، این در حالی است که بر اساس اطلاعات موجود بیش از هفت هزار دستگاه خودرو وارداتی در انبارهای گمرکات و در شرایط نامناسب نگهداری می شود و عدم ترخیص این خودروها از یک سو نارضایتی خودروسازان خارجی از عملکرد نمایندگان خود در ایران را رقم زده و از سوی دیگر خطر بزرگتری را از منظر قوانین و مقررات گمرک پیش روی آنان قرار داده است.
به گونه ای که براساس قانون و در راستای مکانیزه شدن تمام فرآیندهای گمرکی و لزوم انجام تشریفات کالاهای متروکه، این نگرانی وجود دارد که خودروهای موجود در انبارهای گمرکات به عنوان کالاهای متروکه اعلام شود.
در همین راستا مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران ابتدای آبان ماه جاری طی نامه ای به تمامی گمرکات اجرایی اعلام کرده است که به سرعت و با تقویت نیروهای انسانی خود، ظرف مهلت دو هفته نسبت به صفر کردن آمار اظهارنامه های متروکه خود از طریق سامانه امور گمرکی اقدام کنند.
این در حالی است که بر اساس مصوبات و قوانین و مقررات گمرکی، چنانچه روند ترخیصی کالاهای موجود در انبارهای موجود در گمرکات ظرف مدت زمان مشخصی تعیین تکلیف نشوند به عنوان کالاهای متروکه قلمداد می شوند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.