سیف خودرو به سراغ برندهای جدید می رود؟

ورود سوبارو به عرصه خودروهای الکتریکی
خبرها حاکی از آن است که شرکت سیف خودرو تمایل زیادی برای حضور در نمایشگاه خودرو تهران دارد. این شرکت سال های گذشته به عنوان نماینده سوبارو ژاپن در ایران شناخته شد و توانست برخی از محصولات این برند اصیل را در ایران بفروشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما عملکرد ضعیف این شرکت در برپایی شعبه های فروش و خدمات پس از فروش و از طرفی تیم بازاریابی ضعیف باعث شد تا برند سوبارو شکست سنگینی را در ایران بخورد. در روزهای آخر عرضه محصولات سوبارو از جانب سیف خودرو شاهد بودیم که حتی واردات خودروهای آن این برند کمتر از یک درصد رقبا بوده است. این روزها وضعیف بازار کارکرده خودروهای سوبارو در ایران نامطلوب گزارش می شود و با افت قیمت به نسبت زیادی باید خودروهای چون فارستر و لگاسی را فروخت. همچنین در بخش خدمات پس از فروش و تامین قطعات وضعیت خودروهای سوبارو آنچنان جالب نیست و نمی توان در هر جایی از کشور توقع خدمات را برای این خودروها داشت. جالب است بدانید به واسطه عملکرد ضعیف سیف خودرو در معرفی محصولات سوبارو، امروز بسیاری افراد جامعه تا به حال نام سوبارو و ماجرای حضور نا موفق آن را در ایران نمی دانند.
حال شنیده ها حاکی از آن است که سیف خودرو قصد دارد تا دو برند خودرویی جدید را به ایران بیاورد و فعالیت خود را دوباره با آن احیا کند. ولی مسئله اصلی این است که در مرحله اول رسانه های تخصصی کشور، آنچنان خوشبین به فعالیت های این شرکت نیستند و احتمال دارد که در صورت ثابت بودن روند فعالیت سیف خودرو، دوباره این دو برند جدید شکست سنگینی را در ابتدای کار در بازار ایران تجربه کنند. به هر حال امیدواریم که سبک مدیریتی سیف خودرو حالتی استاندارد و به روز داشته باشد و از حالت سنتی خارج شود تا برندهای جدید هم بتوانند با نام این شرکت در ایران ارتقا پیدا کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.