سیتروئن اعلام کرد، c5 کاملا جدیدی برای اروپا در راه است!

سیتروئن اعلام کرد، c5 کاملا جدیدی برای اروپا در راه است!
در اوایل سال جاری یعنی درست در ماه آوریل، کمپانی سیتروئن، به عرضه سدان سایز متوسط c5 خود در اروپا پایان داد و همراستا با آن، استفاده از سیستم‌های تعلیق هیدرونیوماتیکی را نیز متوقف نمود. انتظار نمی‌رود که نسل سوم خودروی C5 به این زودی ها عرضه شود زیرا لیندا جکسون، رئیس این کمپانی در طی نمایشگاه فراکفورت، اذعان داشت که مدل کاملا جدیدی از این خودرو تا سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد.
به گزارش چرخان،البته توقف عرضه خودروی C5 تنها برای نسخه اروپایی آن اتفاق افتاده و همچنان تولید این خودرو در چین ادامه دارد. در اوایل سال جاری، نسخه فیس لیفت C5 عرضه شد و در ماه آوریل، در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی گردید. تغییرات ظاهری اندک ایجاد شده در سدان سیتروئن CN-spec C5، مانند چراغ‌های جلویی و عقبی جدید، پنجره مشبک جلویی کمی تغییر یافته و سپرهای متفاوت گویی روح تازه ای را در کالبد این خودرو دمیده است. تغییرات بزرگتر در داخل کابین C5 رخ داده و هم اکنون این سدان فیس لیفت از وجود مجموعه ای از ابزارهای تمام الکترونیک و یک سیستم اطلاع رسانی ۸ اینچی بهره می‌برد.
سیتروئن اعلام کرد، c5 کاملا جدیدی برای اروپا در راه است!


گزینه های موتور نیز شامل یک موتور توربوشارژر ۱.۶ لیتری با توان ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتن متر می‌باشد. گزینه دیگر نیز یک موتور ۱.۸ لیتری بزرگتر با توان ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر است. C5 مجهز به موتور اول می‌تواند در ۹.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد درحالی که C5 مجهز به موتور دوم که بسیار قدرتمندتر است می‌تواند در ۸.۳ ثانیه به این سرعت دست یابد. شاید برایتان جالب باشد که چرا سدان C5 تا انتهای دهه آینده در اروپا عرضه نخواهد شد. در واقع گروه PSA ماهی بزرگتری در چنگ خود دارد. تصمیم گیری برای ساخت DS، که یک نام تجاری لوکس مستقل است اختلالاتی را در خط تولید سیتروئن ایجاد نموده که خوشبختانه اکنون برطرف شده اند.
سیتروئن اعلام کرد، c5 کاملا جدیدی برای اروپا در راه است!

علاوه براین، اروپایی‌ها مجبور نیستند تا انتهای سال ۲۰۲۰ برای خرید مدل کاملا جدید C5 به انتظار بنشینند زیرا C5 ایرکراس تا انتهای سال ۲۰۱۸ در این قاره قدیمی عرضه خواهد شد. این SUV، یک سیستم تعلیق دومرحله ای جدید با دو نقطه توقف هیدرولیک، یکی برای برگشت به جای خود و دیگری برای اعمال فشار را معرفی خواهد نمود. ازآن‌جا که لیندا جکسون تاکید نموده این سیستم تعلیق جدید مخصوص خودروهای C5 است لذا مدل اپل نمی‌تواند از این تکنولوژی جدید استفاده نماید.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.