تاکید وزیر صنعت بر توجه ویژه به صنعت قطعه‌سازی در حوزه خودرو

تاکید وزیر صنعت بر توجه ویژه به صنعت قطعه‌سازی در حوزه خودرو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنعت خودرو بعد از نفت نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارد گفت : برای افزایش کیفیت در حوزه خودرو ، توجه به صنعت قطعه سازی باید در دستور کار قرار بگیرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجمع عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه ایدرو پیشگام و مایه افتخار صنعت در کشور است گفت : انتظار داریم که این سازمان به جایگاه اصلی خود که همانا پیشران بودن در صنایع کشور است، بازگردد که فعالیت های انجام شده در سال گذشته حاکی از این حرکت است.
دکتر محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه اسناد بالادستی، سیاستهای کلی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی واگذاری امور به بخش خصوصی را مورد تاکید است ، نقش سازمان های توسعه ای مانند ایدرو در این زمینه پررنگ خواند.
به گزارش اخبار خودرو وی افزود : باید هر کجا که بخش خصوصی وارد می شود ایدرو حمایت کند و در جاهایی که بخش خصوصی تمایل به حضور ندارد ایدرو به صورت مستقیم فعالیت و پوشش دهد تا صنعت از تمرکز جغرافیایی خارج گردد.
شریعتمداری با تاکید بر اینکه ایدرو باید نقش پیشران خود را در صنعت حفظ کند ، تصریح کرد : ایدرو در طول ۵۰ سال عمر خود قدمهای پرافتخاری برداشته و می توان در جای جای کشور حضور این سازمان پر افتخار را دید و این ناشی از مدیران و منابع انسانی متخصص در ایدرو است که خود یک سرمایه بزرگ محسوب می شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اختصاص بودجه ۱۰هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنایع کشور تصریح کرد : امر نوسازی صنایع را ایدرو باید هدایت کند و برنامه خیلی خوبی در این زمینه آقای دکتر معظمی ارائه داده است که با اجرای آن می تواند این مشکل را حل کرد.
وی عدم توازن جغرافیایی پیشرفت صنعتی در کشور را یک آسیب خواند و تصریح کرد : باید در این حوزه اقدامات مهمی انجام شود و نقش ایدرو در انتقال صنعت به حوزه های پیرامونی و مناطق کمتر توسعه یافته قابل توجه است و توجه به آمایش سرزمینی در طرح های صنعتی از نکات ضروری در توسعه صنعتی است.
وی با بیان اینکه ایدرو در حوزه صنعت دانش بنیان متکی به محیط زیست قدم های خوبی برداشته است گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه ستادی با تمام توان با ایدرو برای افزایش سهم ارزش افزوده صنعتی همکاری خواهد داشت.
وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه صنایع کوچک و متوسط ماموریت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی است ولی ایدرو باید در فکر و اندیشه و نحوه برداری از این صنایع کمک کند و از دانش خود در تهیه و تنظیم برنامه ها عملیاتی در این زمینه یاری رساند و با جدیت در حوزه توسعه صنایع روستایی گام بردارد.
محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه صنعت خودرو بعد از نفت نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارد گفت : برای افزایش کیفیت در حوزه خودرو ، توجه به صنعت قطعه سازی باید در دستور کار قرار بگیرد و مورد تاکید ماست و در این بخش که ایدرو متولی آن در کشور است باید به سوی ایمنی و کیفیت برویم و این امر مورد حمایت ستاد وزارت خانه است و در جهت این موضوع ایدرو را همراهی می کند.
وی افزود : جایگاه کنونی صنعت خودرو با تلاش و برنامه ریزی چندین ساله به وجود آمد اما جا برای کار بیشتر به خصوص در حوزه ایمنی خودرو وجود دارد که ایدرو باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد و در برنامه های آتی خودروسازان داخلی این مقوله را بگنجاند.
وزیر صنعت معدن و تجارت قرارداد ایدرو و رنو را حرکت ارزشمندی دانست که با این حرکت در حوزه خودروسازی به روز می شویم و برای بروزرسانی تولید ، انتقال دانش و بازاریابی جهانی مفید و کارآمد است.
وی افزود : در قرارداد ایدرو و رنو تولید را به روز نگه می داریم . آنها مسوولیت تولید و صدور نهایی را برعهده می گیرند و این یک قدم رو به جلواست.
وی در پایان توجه به تولید داخل را یک امر ممدوح برشمرد و توجه رسانه ها به این مقوله را مهم و موثر عنوان کرد و گفت : هیچ گاه از حمایت از تولید داخلی پشیمان نخواهیم شد.
در این جلسه همچنین وزیر صنعت ،معدن و تجارت با اشاره به اینکه اولین بار است که در مجمع ایدرو حضور پیدا کرده از همه کسانی در رشد تعالی این سازمان نقش داشتند از جمله روسای سابق ایدرو از زمان تاسیس تاکنون ،اعضای هیات مدیره فعلی و خصوصا دکتر معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به سبب زحمات یکساله اخیر تقدیر و تشکر می کنم

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.