موفقی که محکوم به شکست است

با بزرگترین پیکاپ مونتاژی آشنا شوید
شرکت آمیکو که به تازگی مونتاژ نسخه N1 کمپانی huangha چین را در ایران آغاز کرده است، شرایط فروش نسخه دو دیفرانسیل دو کابین این خودرو را منتشر کرده است.
طبق اعلام این شرکت قیمت رسمی این پیکاپ چینی مونتاژ داخل ۱۳۳ میلیون تومان است که در فروش نقدی ۱۰ میلیون تومان تخفیف به مشتریان تعلق می گیرد. زمان تحویل خودرو ۱۵۰ روزکاری اعلام شده است و تخفیف ۱۰ میلیون تومانی در صورتی به مشتری تعلق می گیرد که در زمان ثبت نام کل وجه را پرداخت کند. همچنین برای طرح فروش اقساطی همان قیمت ۱۳۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده و خریداری می تواند به صورت مرحله این خودرو را ثبت نام کند. پیکاپ آمیکو مانند سایر پیکاپ های چینی از پیشرانه ای با مهندسی میتسوبیشی ژاپن استفاده می کند که به دفلاک اتوماتیک مجهز شده است.
نگاه ساده به سبک بخش نامه فروش این شرکت نشان می دهد که آمیکو سبکی منسوخ و سنتی را برای فروش در بازار ایران انتخاب کرده که آنچنان مورد استقبال نیست. این روزها هیچ شرکتی تمام مبلغ خودرو را در زمان ثبت نام دریافت نمی کند و تا حدی این کار غیر حرفه ای است. از طرفی برای یک برند تازه وارد پیش فروش ۱۵۰ روزکاری در نظر گرفته نمی شود. در این چند وقته دیده ایم که خودروسازان و مونتاژکاران محصولات چینی یا قیمت گذاری مناسب را برای تحویل بلند مدت در نظر می گیرند و یا زمان تحویل خود را کوتاه اعلام می کنند. برای خودرویی که پیکاپ است و بازار محدودی دارد و از طرفی مشتریان ایرانی آن را نمی شناسند، نوع قیمت گذاری ۱۳۳ میلیون تومانی و تحویل بیش از شش ماه غیر منطقی به نظر می رسد.
جالب است بدانید که پیکاپ آمیکو در بازار چین قیمتی کمتر از ۹۰ هزار یوآن را دارد. این در حالی است که فوتون تونلند، کاپرا۲ و پیکاپ ریچ قیمتی بیش از ۹۴ هزار یوآن را دارد و برخی نمونه های این خودرو تا ۱۰۷ هزار یوآن قیمت گذاری می شوند. با اینکه پیکاپ آمیکو ارزش قیمتی به مراتب کمتری از سایر رقبای چینی در ایران دارد، ولی با اختلاف قیمت حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی نسبت به رقبا به فروش می رسد. اکثر کارشناسان خودرو و بازار خودرو در ایران، قیمتی کمتر از ۹۵ میلیون تومان را برای موفقیت این خودرو پیش بینی کرده بودند و امروز اکثر آن ها احتمال عدم موفقیت این خودرو را با توجه به سبک قیمت گذاری و نحوه فروش داده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.