سوبارو در ایران جان داد!

سوبارو در ایران جان داد!
سوبارو به عنوان یکی از باکیفیت ترین خودروسازان ژاپن به حساب می آید که در بازار آمریکا و آسیا فروش به نسبت خوبی را دارد و فناوری های موتورهای آن، باعث سرآمد بودن نشان سوبارو شده است.
این نشان تجاری ژاپنی قرار بود که با چند محصول وارد بازار ایران شود و شرکت سیف خودرو به ترتیب خودروها آن را روانه بازار کشور کند. ولی با گذر زمان ثابت شد که قیمت نامناسب، خدمات ضعیف و عدم معرفی صحیح باعث شد تا سوبارو در ایران شکست بخورد و حتی از پس برندهای کره ای هم برنیاید. تا به امروز تعداد محدودی از محصولات سوبارو به ایران وارد شده و در سال ۹۵، تیراژ واردات خودروهای آن کمتر از ۲۰ دستگاه در کشور گزارش شده است. امروز این برند دیگر هیچ شوروم رسمی را در ایران ندارد و خودروهای کارکرده آن به سختی معامله می شوند.
روزهای اول فعالیت شرکت سیف خودرو قرار بود که از برند سوبارو دو خودرو سدان، یک خودرو اسپرت کوپه و دو کراس اوور به بازار ایران عرضه شود. ولی از این برنامه فروش، تنها دو کراس اوور و یک سدان در دو نسل به بازار کشور عرضه شد. برخی آمارها نشان می دهد که واردات خودروهای سوبارو با مدل های مختلف کمتر از ۳۰۰ دستگاه به کشور است. ظرفیت این برند در ایران به قدری ارزیابی شده بود که در روزهای اول پیش بینی می شد تا سوبارو فروشی مشابه با میتسوبیشی و تویوتا را در ایران داشته باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.