خسروتاج: امسال بیش از یک میلیارد دلار خودرو وارد کشور شد

خسروتاج: امسال بیش از یک میلیارد دلار خودرو وارد کشور شد
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران می‌گوید، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون دلار ترخیص شده است.
به گزارش ایرنا،مجتبی خسروتاج روز گذشته در حاشیه مراسم معارفه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خودروهای خارجی افزود: واردات خودرو باید حساب شده باشد و نمی‌تواند رها شود تا افراد هرچه خواستند خودرو وارد کشور کنند.وی افزود: در پنج ماه نخست امسال واردات خودروی سواری در همسنجی با پارسال از نظر تعداد ۴۳ درصد و از نظر ارزش بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیشتر بودن رشد ارزش از رشد تعداد خودروهای وارداتی را به معنای آن دانست که امسال خودروهای گران‌تر و با کیفیت‌تری در قیاس با سال گذشته وارد کشور شده است. خسروتاج تاکید کرد: باید ضمن توجه به توان تولید داخل، به مقوله صادرات نیز توجه داشت و تا دستورالعمل‌ها در این زمینه خوب و شفاف نشود، واردات خودروی جدید به صلاح نیست. به گفته وی، همه قوانین موجود کشور به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده است این کنترل‌ها را داشته باشد. خسروتاج با اشاره به آخرین وضعیت دستورالعمل واردات خودرو، بیان کرد: این دستورالعمل با تاکید بر پشتیبانی از تولید داخلی، سرمایه‌گذاری مشترک، انتقال فناوری و توسعه صادرات تهیه شده است. به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، دستورالعمل ذکر شده پس از تایید وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت به هیات وزیران ارسال خواهد شد و پس از تایید نهایی، ابلاغ می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.