نگاهی به نسخه نهایی لکسوس NX 2018

نگاهی به نسخه نهایی لکسوس NX 2018
زمانی که لکسوس تصمیم به تولید مدل NX در سال ۲۰۱۴ گرفت هدف خود را تصاحب بازار در سگمنت کراس اور قرار داد اما لکسوس هرگز پیش بینی نمیکرد این مدل تا این حد موفق باشد.
حال انتظار می رود مدل NX با توجه به عملکرد در مصرف سوخت و رانندگی ایرودینامیک بتواند دوباره فروش خارق العاده ای در سرتاسر جهان رقم بزند و مثل سابق بازار آمریکای شمالی و اروپا و همچنین بازار چین را معطوف به خود کند.
در طراحی خارجی و بدنه NX ذات طراحی اولیه حفظ شده اما با نگاهی دقیق تر متوجه تغییراتی در سپر و جلو پنجره NX میشویم که به مراتب از نسل های قبل جذاب تر است به این ترتیب که قسمت بالای جلو پنجره و قسمت بالایی گلگیرها طراحی تازه تری به خود گرفته که این علاوه بر زیبایی باعث بهبود عملکر آیرودینامیکی این مدل شده است.همچنین این خودرو به هدلایت های AHS مجهز شده و پروژکتورهای سه تایی مخصوص لکسوس درست همانند مدل کوپه لکسوس LC روی NX ظاهر اسپرت تری به این کراس اور داده است.برجستگی بدنه از کمی جلوتر از در جلو درست بالای گلگیر شروع شده و با گذشتن از قسمت بالایی جلوپنجره به طرف دیگر ماشین میرسد و شاید تفاوت اصلی مدل جدید در طراحی با مدل های قبلی همین برجستگی جذاب بدنه است در مورد طراحی این مدل شین کامیورا مدیر بخش طراحی لکسوس،اشاره می کند:
ما همچنین در قسمت پایین جلوپنجره تغییراتی داده ایم مثلا مه شکن را به گوشه پایینی سپر منتقل کردیم و بطور کلی آنرا از کانالهای جلو پنجره جدا کردیم تا ظاهر این مدل شکلی تهاجمی تر و قویتر به خود بگیرد.
نگاهی به نسخه نهایی لکسوس NX 2018
نگاهی به نسخه نهایی لکسوس NX 2018
با نگاه به طراحی عقب بدنه کشیده تر شدن چراغ ها و حالت قرار گیری اگزوز عمده تغییری است که به نظر میرسد و هماهنگی طراحی عقب و جلوی NX در نشان دادن ظاهر قویتر و اسپرت تر از نسل قبل مثبت ارزیابی می شود.
طراحی داخلی NX همانند تغییرات خارجی در راستای ظاهر اسپرت و لاکچری تر این برند بوده و نسبت به نسخه قبل جابجایی پنل کنترل و دکمه ها و تغییراتی در کنسول باعث شده تا راننده فضای زیباتر و راحت تری را در رانندگی تجربه کند.
در نسخه جدید این ماشین مسافران عقب هم میتواننددمای مورد نظر خود را برای تهویه تنظیم کنند.همچنین ساعت آنالوگ داخل ماشین بزرگتر از نسخه قبل شده و با ماهواری نسبت به محل کشور شما بصورت خودکار تنظیم میشود.
تقریبا تمام سوئیچ‌ها و کلید‌های گردان در NX جدید با پوششی از رنگ طلایی متالیک یا کروم ارائه می‌شوند. بخش حسگر لمسی کنار اهرم دنده، نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و کارکردن با آن آسان‌تر شده است. قسمت شارژر بی‌سیم نیز بزرگ‌تر شده است تا گوشی‌های مدرن با سایز ۶ اینچ را پوشش دهد. آپشن نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (HUD) همچنان در خودروی NX قابل سفارش خواهد بود؛ اما محل قرار گرفتن تجهیزات آن به شکلی هنرمندانه داخل داشبورد مخفی شده است. در صندوق نیز حالا با فرمان پا و بی‌نیاز از دخالت دست، باز می‌شود.


طبق معمول، مدل F SPORT تفاوت ظاهری زیادی با نسخه‌ی استاندارد دارد. رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچ آلومینیوم، مخصوص این مدل طراحی شده است که با جلوپنجره‌ی سیاه، تفاوت آن با مدل پایه را نشان می‌دهد. ترکیب رنگ مشکی و سفید کابین، تنها در نسخه‌ی F SPORT قابل سفارش خواهد بود. نمایشگر روی شیشه‌ی جلو در این مدل، اطلاعات بیشتری به همراه دارد و حتی نیروی گرانش G و میزان بوست توربو را نیز نشان می‌دهد.
سه نسخه‌ای اصلی NX، مدل‌های ۳۰۰، ۳۰۰ F SPORT و ۳۰۰h هستند. مدل استاندارد ۳۰۰ کماکان با همان تجهیزات فنی قبلی ارائه می‌شود که شامل پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ و مجهز به اینترکولر است. این مدل، با قدرت ۲۳۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر، ظرف مدت ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه‌ی ۳۰۰ F SPORT از نظر پیشرانه تفاوتی با مدل استاندارد ندارد و ۳۰۰h با ترکیب موتور الکتریکی و پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری، ۱۹۴ اسب‌ بخار قدرت خواهد داشت که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد.
گفتنیست فروش نسخه جدید NX بزودی کلید میخورد و ما هم باید منتظر دیدن این کراس اور جذاب در خیابان های ایران باشیم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.