مقصر تاخیر در تحویل خودروها کیست؟

مقصر تاخیر در تحویل خودروها کیست؟
چند وقتی است که در پیام های پیاپی خریداران خودروهای وارداتی نسبت به تاخیر در تحویل، شکایت های زیادی را ارسال می کنند.
با توجه به سیاست های اسب بخار مبنی بر حمایت از حقوق برابر مشتریان و شرکت ها، طی چند هفته گذشته در قسمت «ساعت دغدغه» اتاق خبر اسب بخار، صدای مشتریان به گوش مدیران شرکت ها رسید. با توجه به صحبت هایی که با مدیران ارشد شرکت های واردکننده خودروهای کره ای، ژاپنی و فرانسوی داشتیم، آن ها به مسئله ای اشاره کردند که عامل اصلی تاخیر در تحویل خودرو به حساب می آید.
یکی از اصلی ترین دلایل تاخیر در تحویل بسیاری از شرکت ها، بسته شدن ثبت سفارش است. زیرا خودروهای اکثر شرکت ها در پشت گمرک آماده ترخیص هستند و تنها بروز چنین مشکلی باعث شده تا گمرک از ترخیص خودروها ممانعت به عمل آورد. همچنین در بحث بازرسی و کارشناسی خودرو، مواردی دیده شده که گاهی نهادهای ذیربط، انجام این کار را به عقب انداخته اند و این یعنی حداقل یک هفته تاخیر در تحویل خودرو برای شرکت واردکننده!
به هر حال با توجه به پیام های ارسال شده و افزایش شکایت مخاطبان و مشتریان، یکی از متن های ارسالی در این بخش منتشر می شود. لازم به ذکر است که انتشار این متن به معنی تایید یا تکذیب خبر نبوده و رسانه اسب بخار، تنها به عنوان یک پایگاه خبری مردمی این دیدگاه را منتشر کرده است.
همچنین با توجه به اینکه در این متن، گاهی از الفاظی استفاده شده که بار حقوقی و معنوی دارد، از انتشار آن خودداری می کنیم.
با سلام و عرض خسته نباشید ۱۹ اردیبهشت ماه پس از مشورت با کارشناسان محترم اسب بخار درنمایندگی شهرستان تنکابن شرکت نگین خودرو یک دستگاه رنو کولئوس ثبت نام کردم اولا که برنامه این شرکت اصلا مشخص نیست در حالی که مثلا شرکت … شرایط نقد و اقساط خودرو مشخص بود. نگین خودرو فقط دنبال دریافت ۱۰۰ میلیون اول بود و شرایط قسطی خودرو رو به زمان صدور دعوتنامه حواله می داد. همچنین رنگ داخل خودرو رو هم به زمان صدور دعوتنامه حواله می داد. وقتی از ابشنها سوال می کردیم می فرمودن که فول هست بعدا کاشف به عمل اومد که چند مدل با اپشنهای مختلف وارد کردن با اتو پارک یا بدون اتوپارک و نیز با یا بدون بازکن اتوماتیک درب صندوق عقب تازه تریم داخلی خودرو رو هم که فرموده بودن اون موقع می تونم انتخاب کنم معلوم شد شانسی هستش و هرچی موجود بود باید بپذیرم . قرار بود در ۶۰ روز کاری خودرو رو تحویل بدن که الحمدولله بعد از ۶۰ روز کاری تازه دعوتنامه فرستادن و اعلام کردن ۱۵ روز کاری بعد تحویل می دن و یک هفته بعدش هم مدارک خودرو رو تحویل می دن. امشب رفتم یه سوال درباره پلاک خودرو بکنم فرمودن باز تحویل خودرو ۲ هفته دیگه تاخیر داره تازه بعدش به هزینه خودم خودرویی رو که اگر تحویل دادن، باید بدون پلاک ببرم ساری برای بازدید نیروی انتظامی و اگر پلاک خودم رو بخوام، باید بدون پلاک برگردونم همچنین بدون بیمه بدنه چون پلاکی وجود نداره که ماشین ببمه بشه. در حالی که همکار من یک ماه پیش خودرو … در نمایندگی … بصورت قسطی ثبت نام کرد و قرار بود ۶۰ روز کاری بعد خودرو رو بهش تحویل بدن طی مدت ۳۰ روز کاری براش دعوتنامه فرستادن و قراره خودرو پلاک شده رو کمتر از ۱۰ روز دیگه تحویل بگیره.
امید نادری

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.