هشدار نسبت به پیش خرید خودروهای خارجی

هشدار نسبت به پیش خرید خودروهای خارجی
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اعلام کرد با توجه به بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو، مردم از پیش خرید خودرو با موعد تحویل چند ماه، بعد خودداری کنند.
به گزارش تسنیم سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل با بیان این مطلب که به واسطه‌ی بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو، امکان ورود خودروهای جدید به کشور نیست؛ از هموطنان درخواست کرد، فریب شرکت‌های غیرمجاز را نخورند. او در این زمینه افزود:
متاسفانه مردم بدون توجه به این نکته که در شرایط موجود، امکان واردات خودرو به کشور نیست، به راحتی در طرح‌های پیش فروش خودرو با موعد تحویل ۳ الی ۶ ماه بعد شرکت می‌کنند. از همه هموطنان درخواست می‌کنیم که به هیچ وجه نسبت به پیش خرید خودروهای خارجی با موعد تحویل چند ماه بعد اقدام ننمایند.
حدود یک ماه است که سامانه ثبت سفارش خودرو به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته شده است و امکان هیچ‌گونه ثبت سفارش خودروهای وارداتی وجود ندارد. بنا به اعلام مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت و معدن این سامانه تا زمان تصویب طرح جدید ساماندهی واردات خودرو در هیات وزیران همچنان بسته خواهد ماند. اما با این وجود برخی شرکت‌های غیر نماینده نسبت به پیش فروش خودروهای وارداتی با موعد تحویل چند ماه آینده و با اختلاف قیمتی فاحش نسبت به بازار اقدام کرده‌اند. همین اختلاف قیمت، عاملی برای تشویق مردم و گرایش به سوی این شرکت‌های غیر مجاز شده است.
در یک نمونه، خودروی توسان ۲۰۱۷ که در بازار قیمتی معادل ۱۹۷ تومان دارد، توسط برخی شرکت‌های غیر مجاز با قیمت باورنکردنی و وسوسه کننده ۱۶۶ میلیون تومان پیش فروش می‌شود. در موردی عجیب‌تر، خودروی تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۱۴۹ میلیون تومان پیش فروش شده؛ درحالی که بیش از یک سال است که این خودرو حتی مجوز واردات ندارد و آخرین مدل آن در بازار ایران ۲۰۱۶ است. کورولا به تعداد محدودی نیز در اواخر سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ وارد کشور شده است.
حال سوال اینجاست که سازمان‌های مرتبط که وظیفه رصد بازار و برخورد با این متخلفان را دارند؛ چه اقداماتی در جهت مقابله با این رفتارهای سودجویانه انجام داده‌اند؟

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.