هشت ستاره چهارچرخ هالیوود

هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
همانطور که بعضى از بازیگران و خواننده هاى معروف در سریال ها و فیلم های سینمایی می درخشند بعضى خودروها نیز به واسطه حضور در فیلم ها بسیار معروف هستند، یک سرى از این خودروها به واسطه حضور در فیلم هاى اکشن بسیار معروف مى شوند، درست مانند شخصیت اصلى فیلم از شهرت خاصى برخوردار هستند.
به گزارش دیجیاتو،در ادامه این متن لیست خودروهایى آمده است که قهرمان فیلم ها بوده اند.
‏ Delorean DMC-12
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود؛ مروری بر جذاب ترین خودروها در صنعت سینما
یک خودرو اسپورت که به خاطر ظاهر شدن به عنوان خودروى زمان در فیلم بازگشت به آینده به شهرت رسید. این خودرو توسط DeLorean’s DeLorean Motor Company براى بازار ایالات متحده در بین سال هاى ١٩٨١ تا ١٩٨٢ ساخته شد و تنها مدلى است که این کمپانى به تولید رسانده است.
در فیلم بر روى خودرو درب هاى خاص و یک راکتور هسته اى نصب شده است. هنگامى که سرعت خودرو به ٨٨ مایل در ساعت برسد، این راکتور نیروى ١/٢١ گیگا وات را تولید مى کند که امکان سفر در زمان را فراهم مى کند.
فورد موستانگ GT 390 سال ١٩۶٨
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
این خودرو توسط استیو مک کوئین در نقش Bullit رانده شده است. صحنه هاى تعقیب و گریز این فیلم در خیابان هاى سانفرانسیسکو جایى که بازرس Frank Bullit در حال تعقیب دوج چارجر ١٩۶٨ است، یکى از بهترین صحنه هاى تعقیب و گریز سینماست. در این صحنه هاى عجیب و غریب، این فورد به عنوان یک خودروى نمادین براى قرن ٢١ ظاهر می شود.
آستون مارتین DB5
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
ممکن است این خودرو براى شما آشنا باشد، چون این خودرو یکى از معروف ترین خودروهاى جهان است که با عنوان خودروى جیمز باند شناخته مى شود.
بسیارى از مردم از آن به عنوان زیباترین آستون مارتین ساخته شده یاد مى کنند. این خودرو در سال ١٩۶٣ معرفى شد و در سال ١٩۶۴ در فیلم Goldfinger به نمایش در آمد.
جیمز باند و آستون مارتین یک ترکیب نمادین هستند که هیچ وقت فراموش نمى شوند. آستون مارتین DB5 در Thunderball، GoldenEye ، Tomorrow Never Dies، Casino Royal و ۲۰۱۲’s Skyfall نیز حضور داشت.
موستانگ النور
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
النور نام مستعار فورد موستانگ معروف سال ١٩۶٧ است که در فیلم سرقت در ۶٠ ثانیه با بازى نیکولاس کیج حضور داشت. النور داراى موتور V8 فورد است که مى تواند ۴٠٠ اسب بخار قدرت تولید کند.
قدرتى که براى رقابت با سوپر خودروهاى امروزى کافى است. براى این فیلم ١١ موستانگ النور ساخته شد ولى فقط ٣ عدد از آنها در فیلم استفاده شدند. دو دستگاه در حین فیلم بردارى نابود شدند و یکى از آنها براى عکاسى و فعالیت هاى تبلیغاتى استفاده شد. این خودرو در سال ٢٠١٣ به قیمت ١ میلیون دلار به فروش رسید.
خودروهاى مجموعه فیلم هاى سریع و خشن
این بى معنى است که بخواهیم فقط یکى از خودروهاى مجموعه ى سریع و خشن را انتخاب کنیم. در ادامه ٣ خودرو برتر این مجموعه انتخاب و شرح داده شده است.
دوج چارجر ١٩٧٠
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
این خودرو، خودروى اصلى Dominic Toretto است که در این مجموعه رانده شده است. این خودرو از بین رفته، دوباره ساخته شده و دوباره از بین رفته است. در ۵ قسمت از این مجموعه فیلم ها این دوج چارجر حضور داشته است. اما چارجر دیتونا در قسمت ششم ظاهر شد. این خودرو به دلیل قدرت ٩٠٠ اسب بخارى و ثبت رکورد پیمایش ١/۴ مایل در ٩ ثانیه توسط پدر Dom معروف شده است.
تویوتا سوپرا ١٩٩۵
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
تویوتا سوپرا ١٩٩۵ توربو خودرویى است که Dominic بعد از تصادف با دوج چارجر ١٩٧٠ با آن فرار کرد. این خودرو مجهز به یک موتور توربو دوقلو ۲JZ-GTE، کیت بدنه ى Bomex و یک کیت تزریق سوخت نیتروس Dual wetshot Nitrous-Engage است.
نیسان Skyline GT-R ١٩٩٩
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
این خودرو امضاى فیلم هاى Brian O’Conner است. نسل پنجم این خودرو که با نام R34 شناخته مى شود، همان موتور ٢/۴ لیترى توربو دوقلو را دارد، اما با شاسى جدیدى معرفى شد.
بدنه این خودرو بهبودهایى داشته بود، در قسمت موتور نیز، زمان بندى سوپاپ ها و میل بادامک با مدل مخصوص تیونینگ شده تعویض شده اند. همچنین توربو شارژر این خودرو قدرت خروجى آن را به حدود ٣٢٠ اسب بخار رسانده بود.
کامارو Bumblebee
هشت ستاره چهارچرخ هالیوود
در سال ٢٠٠٧، نسل پنجم کامارو براى فیلم ترنسفورماتور در نقش Bumblebee انتخاب شد. براى اینکه بدانید Bumblebee کیست: او یکى از Autobot هاى این فیلم است که مى تواند خود را به یک خودرو تبدیل کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.