اولین تصاویر از نسخه نهایی نیسان لیف 2018؛ خودرویی بدون پدال ترمز

اولین تصاویر از نسخه نهایی نیسان لیف 2018؛ خودرویی بدون پدال ترمز
تصاویر بدون پوشش از جدیدترین محصول تمام برقی شرکت نیسان یعنی مدل لیف ۲۰۱۸ منتشر شده است که طراحی ظاهری آن را آشکار می کند.
با توجه به عکس های منتشر شده می توان اینطور استنباط کرد که طراحی ظاهری آن به مقدار بسیار زیادی شبیه هاچ بک بنزینی این شرکت یعنی میکرا است. این خودرو در تاریخ ۶ سپتامبر به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
با توجه به اطلاعات موجود بسته باتری های این خودرو توانایی آن را دارند که با هر بار شارژ کامل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر خودرو را جا به جا کنند.
نسل فعلی لیف تنها دارای بردی معادل ۱۳۵ تا ۱۷۲ کیلومتر است. این خودرو تنها دارای یک پدال موسوم به e-Pedal خواهد بود که هم در نقش پدال گاز و هم نقش پدال ترمز را بازی می کند.
در واقع با برداشته شدن فشار پا از روی پدال گاز (E PDAL)، موتورهای برقی در نقش ژنراتور ظاهر شده و سرعت خودرو را کاهش می دهند، این مکانیزم از ابتدای عرضه خودروهای هیبریدی و برقی مورد استفاده بوده است اما نیسان با حذف پدال ترمز یک قدم دیگر به جلو برداشته است که باید برای آشکار شدن جزییات عملکردی آن اندکی صبر کرد.
اولین تصاویر از نسخه نهایی نیسان لیف 2018؛ خودرویی بدون پدال ترمز
به گزارش دیجیاتو،همچنین فن آوری جدید این شرکت یعنی ProPilot هم در این خودرو موجود است که نوعی سیستم رانندگی خودکار به حساب می آید. در خارج از قاره آمریکا، نیسان لیف و برادر دوقلویش (رنو زوئی) تاکنون به عنوان پر فروش ترین خودروهای برقی جهان (در سگمنت سواری های ارزان قیمت) شناخته می شدند و حالا به نظر می رسد که نسل جدید لیف و زوئی بتوانند در ادامه مسیر موفقیت آمیز گذشته عرض اندام کنند، هرچند حالا تسلا مدل ۳ نیز در بازار حضور دارد و قطعا کار برای دو قلوی لیف و زوئی سخت تر از قبل خواهد بود.
البته نیسان برای این موضوع نیز چاره اندیشی کرده است و از قرار معلوم قیمت لیف و زوئی در مدل پایه نزدیک به ۵۰۰۰ دلار ارزان تر از تسلا مدل ۳ و شورولت بولت خواهد بود، همچنین براساس شایعات برد (پیمایش حرکتی نیسان لیف با یکبار شارژ) بیشتر از تسلا مدل ۳ و شورولت بولت برآورد می شود هرچند احتمالا موتور برقی ۱۴۸ اسب بخاری لیف در زمینه شتاب و عملکرد یارای مقابله با موتور ۲۵۸ اسبی تسلا مدل ۳ را نخواهد داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.