ساوانا رونمایی شد+ قیمت

ساوانا رونمایی شد+ قیمت
شب گذشته شرکت عظیم خودرو، طی مراسمی از فوتون ساوانا رونمایی کرد.
این خودرو به عنوان یک SUV دو دیفرانسیل شناخته می شود و قرار است از ابتدای پاییز روانه جاده های کشور شود. عظیم خودرو به عنوان بزرگترین هلدینگ خصوصی خدمات فروش و پس از فروش خودرو در کشور، به تازگی به عنوان نماینده رسمی و انحصاری خودروهای سواری فوتون در ایران معرفی شده و قرار است تا محصولات مختلف این برند چینی را در ایران مونتاژ کند. البته که در حال حاضر، خودرو ساوانا به صورت وارداتی در کشور عرضه خواهد شد.
ساوانا قرار است که در سه تیپ توسط عظیم خودرو به فروش برسد. تمام این نسخه ها به موتور دو لیتری توربو GDi مجهز هستند که در نسخه دنده ای ۱۹۴ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر تولید می شود. در مدل های اتوماتیک قدرت این پیشرانه به ۲۱۴ اسب بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر رسیده است.
مدل اتوماتیک ساوانا در دو تیپ استاندارد و لاکچری عرضه می شود. مدل لاکچری ساوانا به تودوزی چرم، کیسه هوای جانبی، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک و کروزکنترل مجهز است. این خودرو SUV در تمام نسخه ها به ۷ صندلی مجهز است و سیستم تهویه مستقل برای ردیف سوم دارد.
مدل دنده ای، به سیستم انتقال قدرت گتراگ آلمان مجهز است و مدل اتوماتیک از گیربکس شش سرعته ZF آلمان بهره می برد. در تمام نسخه های ساوانا این قابلیت وجود دارد تا راننده به صورت الکتریکی بتواند خودرو را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دهد. امکاناتی نظیر کیسه هوا راننده و شاگرد، مانیتور، دی لایت، سنسور نور، دوربین و سنسور عقب در تمام مدل های این خودرو وجود دارد.
مدیران ارشد شرکت عظیم خودرو اعلام کردند که برنامه تولید این خودرو در کشور آغاز شده است و طی سال های آینده داخلی سازی این شاسی بلند به ۴۰ درصد در ایران می رسد. همچنین شاسی این خودرو به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات تولید داخل است که قالب های آن سفارش گذاری شده است.
رضا عظیمی، مدیر عامل شرکت عظیم خودرو، در پاسخ به سوال خبرنگار اسب بخار در خصوص دلیل انتخاب ساوانا به عنوان اولین محصول گفت: «تحقیقات بازار ما نشان داد که در حال حاضر، بازار خودرو ایران در بخش عرضه خودروهای SUV واقعی ضعف دارد. با توجه به سابقه خوب ساوانا در بازار جهانی ما هم این خودرو را به عنوان اولین محصول خود انتخاب کرده ایم تا با قیمتی منطقی آن را به بازار کشور عرضه کنیم».
عظیمی در پاسخ به سوال شرایط فروش و نحوه قیمت گذاری گفت: « برنامه ما این است تا فوتون ساوانا را با قیمت ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان عرضه کنیم. با توجه به سیاست های جدید شرکت های خودرویی، بدیهی است که شرایط فروش اقساطی را برای این SUV در نظر می گیریم».


گروه مستند اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.