ام جی به سمنانی ها می رسد؟

ام جی به سمنانی ها می رسد؟
نیمه اول سال ۹۵، همکاری قوی بین سایک و سرمایه داران ایرانی آغاز شد. نتیجه این مشارکت تاسیس شرکتی به نام ام جی پارس موتور بود که قرار شد تا مونتاژ محصولات ام جی را به کارخانه آذویکو تبریز بسپارد.
در آن زمان اعلام شد که تا بهمن ۹۵ عرضه ام جی ۳۶۰ در ایران آغاز شود و به دست مشتریان برسد. ولی با گذشت زمان معلوم شد که حداقل این محصول در سال ۹۵ به بازار کشور ورود پبدا نمی کند. نمایشگاه خودرو تهران با حضور قوی ام جی و سایک مشخص شد که این نشان قوی صنعت خودرو جهان (سایک به عنوان یکی از هفت خودروساز برتر دنیا به حساب می آید) برنامه جدی برای بازار ایران دارد. بعد از آن اعلام شد که تا خرداد ۹۶ محصولات مونتاژی ام جی وارد بازار کشور می شود. ولی باز هم این اتفاق نیافتد تا اینکه از گوشه و کنار خبرهایی مبنی بر لغو همکاری ام جی پارس با آذویکو شنیده شد. این صحبت نشان می دهد که دیگر ام جی در تبریز مونتاژ نمی شود و شاید به دنبال یک شریک تولیدی بهتر در کشور می گردد. بعد از آن برخی منابع خبری از مذاکره سایک با خودروسازان ایرانی خبر دادند و گفتند که شاید همکاری برای ساخت ام جی، با خودروسازان دولتی یا نیمه خصوصی صورت پذیرد.
قطب خودروسازی غرب کشور شروع به کار کرد
حال برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که ام جی پارس موتور و سایک، برنامه مونتاژ ام جی ۳۶۰ را در سمنان دنبال می کنند. گویا صحبت های اساسی با شریک جدید ایرانی انجام شده و نتایج آن مثبت بوده است. برنامه سایک این است که احتمالا اولین خودرو مونتاژی خود را در خطو تولید استان سمنان تولید کند. همان خط تولیدی که زمانی برای مونتاژ محصولات ام جی در ایران تاسیس شد و این روزها بخشی از آن تولید خودروهای سمند را انجام می دهد.
این خط تولید چند سال پیش توسط خاندان گرامی در سمنان تاسیس شد و قرار بود تا بخشی از محصولات جیلران در آنجا مونتاژ شود. با لغو فعالیت جیلران موتور گویا خاندان گرامی می خواهند تا شراکت با چینی ها را با گروه سایک- ام جی ادامه دهند. این خاندان سال هاست که به عنوان واردکننده اصلی هیوندای و کیا در ایران شناخته می شوند و شرکت هایی چون آسان موتور و اطلس خودرو را در مالکیت خود دارند.
هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که ام جی پارس موتور مونتاژ ام جی را به خانواده گرامی می سپارد، ولی احتمال آن بسیار قوی بود و شاید در آینده نزدیک خبری مبنی بر مونتاژ ام جی در سمنان منتشر شود.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.