انقلاب هیبریدی کانتیننتال با فن آوری جدید 48-ولتی

انقلاب هیبریدی کانتیننتال با فن آوری جدید 48-ولتی
فن آوری ۴۸-ولتی قرار است به صورت تولید انبوه در صنعت خودروسازی و به خصوص خودروهای هیبرید استفاده شود.
به گزارش دیجیاتو،شرکت فن آور محور بزرگ آلمانی یعنی کانتیننتال به همراه خودروساز فرانسوی یعنی رنو قرار است از سیستم ۴۸-ولتی هیبرید در محصولات جدید دیزلی رنو یعنی سنیک و گرند سنیک استفاده کند.
کانتیننتال مدعی است که این اولین سیستم ۴۸-ولتی دنیا به شمار می رود، گرچه در حال حاضر تکنولوژی مشابه ای در آئودی SQ7 استفاده می شود.
کانتیننتال مدعی است که سیستم ۴۸ ولتی قادر است مصرف سوخت و گازهای خطرناک خارج شده از اگزوز خودرو را به صورت محسوسی کاهش دهد. این سیستم که در واقع جایگزین استارت موتور خودرو می شود یک موتور الکتریکی است که ۶kw قدرت را به صورت دائمی و ۱۰Kw قدرت را به صورت موقت به سمت میل لنگ موتور هدایت می کند.
انقلاب هیبریدی کانتیننتال با فن آوری جدید 48-ولتی
سیستم های هیبرید فعلی در ولتاژ ۳۰۰ تا ۴۰۰ کار می کنند و قیمت بسیار گران تری به نسبت این سیستم دارند.
کانتیننتال پیش بینی می کند که این سیستم تبدیل به یکی از قطعه های اساسی در صنعت خودروسازی مبدل شود که استفاده از آن منجر به کاهش مصرف سوخت و رعایت قوانین زیست محیطی جدید در آینده خواهد بود.
تا سال ۲۰۲۰ احتملا ۴ میلیون خودرو از این سیستم استفاده خواهند کرد و رنو با استفاده از این سیستم ادعا می کند که مصرف سوخت سنیک به صورت ترکیبی ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
CO2 تولیدی نیز در هر کیلومتر تنها ۹۲ گرم خواهد بود. این سیستم دارای بازیابی انرژی نیز است که پس از ترمزگیری در یک باتری کوچک لیتیوم یونی ذخیر خواهد شد.
به صورت کلی این سیستم در حدود ۱۰kw نیرو و ۶۰ نیوتن متر گشتاور به قدرت کلی خودرو اضافه خواهد کرد بعلاوه این که به وسیله تسمه ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور نیز کمک حال میل لنگ موتور خواهد بود.
در حال حاضر بازده این سیستم ۱۳ درصد است و کانتیننتال مدعی است که در آینده به رقم های بالاتر از این نیز دست می یابد.
این سیستم نقش بسیار خوبی در حین رانندگی شهری ایفا می کند و توانایی این را دارد که در سرعت های زیر ۲۰ کیلومتر بدون روشن شدن موتور دورن سوز، خودرو را به حرکت در آورد.
مرسدس بنز نیز سیستم مشابه ای با این فن آوری دارد و فعلا از آن در موتور ۶ سیلندر خطی توربوشارژ شده S کلاس جدید استفاده می کند که این امر نشان دهنده پیشرو بودن خودروسازان و شرکت های آلمانی در جدیدترین فن آوری ها روز است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.