انتقاد مخاطب اسب بخار به خدمات S7 توربو

انتقاد یکی از مخاطبان اسب بخار به خدمات هایما S7 توربو
روز گذشته گروه مستند اسب بخار در محل برگزاری نمایشگاه خودرو ارومیه حضور داشت. در ساعات برگزاری نمایشگاه، مخاطبان اسب بخار به نمایشگاه آمدند و در مورد مسائلی با مجریان این برنامه صحبت کردند. انتقادها و پیشنهادهای سازنده از نکات مثبت ملاقات حضوری مخاطبان اسب بخار با عوامل برنامه به حساب می آید.
یکی از مخاطبان برنامه به نام آقای حمزه ای در ملاقات با عوامل اسب بخار مسئله ای جالب را مطرح کرد. او گفت که بعد از دیدن برنامه هایما S7 توربو، اقدام به خرید این خودرو کرده است و تا به امروز از انتخاب خود رضایت نسبی را داشته است. ولی چندی پیش اتفاقی برای این خودرو می افتد که ضعف خدمات و دانش فنی امداد خودرو ایران را نشان می دهد.
آقای حمزه که حدود ۴ هزار کیلومتر با هایما S7 توربو رانندگی کرده است، چند روز پیش متوجه صدایی از موتور و تسمه خودرو می شود. وقتی درب کاپوت را باز می کند، متوجه می شود که آب رادیاتور خودرو در داخل محوطه موتور ریخته است. این نقص به خاطر افتادن درب مخزن ذخیره آب رادیاتور (درب رادیاتور) مشهود شده بود. با بررسی بیشتر معلوم می شود که لبه مخزن ذخیره آب رادیاتور خودرو ترک خودرو بود و باعث شده تا درب آن گم شود.
وقتی که آقای حمزه ای با امدادخودرو تماس می گیرید، می گویند که باید با خودرو رانندگی انجام نشود و خودرو به یکی از نمایندگی های استان منتقل شود. بعد از کمی پیگیری معلوم می شود که در محدوده ارومیه امدادخودرو ایران حتی یک دستگاه خودروبر ندارد. بعد از پیگیری های زیاد، بالاخره یک یدک کش امدادی به محل خرابی خودرو اعزام می شود. وقتی امدادگر هایما S7 توربو را می بیند به مالک خودرو می گوید که هنوز آموزش تعمیرات این خودرو را ندیده و باید خودرو مستقیما به نمایندگی برده شود. باید اشاره کرد که با توجه به گارانتی خودرو هیچ هزینه ای بابت انتقال خودرو از مالک گرفته نمی شود. بعد از بردن خودرو مشخص می شود که نمایندگی ارومیه و شهرهای اطراف هیچ قطعه ای برای جایگزینی درب مخزن ذخیره آب رادیاتور ندارند و مجبور می شوند که از قطعه پراید برای رفع نقص استفاده کنند. با توجه به اینکه مراجعه هایما S7 توربو آقای حمزه ای همزمان با فراخوان سیستم تهویه این خودرو از جانب ایران خودرو بوده است، از نمایندگی می خواهد که بازرسی لازم را انجام دهد. به گفته مالک خودرو پایلوت هایما در ارومیه بدون هیچ بررسی برگه تایید عملکرد سیستم تهویه خودرو را صادر می کند و می گوید که خودرو هیچ مشکلی ندارد.
طبق گزارش مخاطب برنامه اسب بخار، در این میان چند مسئله مطرح می شود. اولین نکته این است که گویا هنوز نیروهای امدادی ایران خودرو آشنایی با نسخه توربو هایما S7 ندارند و نمی توانند در محل مشکل آن را بر طرف کنند. دوم اینکه ضعف قطعات این خودرو در مناطق غربی کشور دیده می شود. سومین مسئله که مهمترین آن است، نیروی امدادی ایران خودرو نمی تواند مشتری را به صورت صحیح راهنمایی کند و می گوید که باید خودرو روشن نشود. این در حالی است که با ریختن آب داخل مخزن ذخیره رادیاتور و با گذاشتن حتی یک مشمای پلاستیکی می توان خودرو را بدون هیچ آسیب رسانی روشن کرد و به مسیر خود ادامه داد.
بدیهی است که مالکان هایما S7 توربو خودرو مورد تاییدی را حداقل از نگاه خود خریداری کرده اند و واقعیت آن است که S7 توربو می تواند به عنوان یکی از بهترین کراس اوورهای چینی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان شناخته شود. ولی شاید بهتر باشد تا ایران خودرو و بسیاری از خودروسازان کمی بیشتر به بحث حدمات خدمات خودروهای چینی دقت داشته باشند.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.