مقایسه عملکرد تسلا مدل 3 در برابر مدل S

مقایسه عملکرد تسلا مدل 3 در برابر مدل S
مدل ۳ نام سومین خودرویی است که کمپانی تسلا قصد دارد پس از مدل S و مدل X به خطوط تولید خود اضافه کند. این سدان کامپکت که اواخر ماه مارس سال گذشته معرفی شد، قیمت به مراتب کمتری نسبت به دیگر محصولات تسلا داشته و از نیمه دوم امسال رفته رفته به دست مشتریان خواهد رسید.
به گزارش دیجیاتو با وجود اینکه تاکنون بیش از چهارصد هزار نفر برای خرید مدل ۳ ثبت نام کرده اند، بسیاری از مشخصات فنی و توانایی های این خودروی تقریبا ۳۵۰۰۰ دلاری به مانند یک راز باقی مانده است.
اما اخیرا منبعی از داخل کمپانی تسلا با انتشار یک عکس و مقایسه مدل ۳ و مدل S در کنار هم، از برخی خصوصیات سدان جدید این کمپانی پرده برداری نموده است.
طبق اطلاعات ارایه شده، مدل ۳ طولی برابر با ۴۶۹ سانتی متر دارد که حدود ۳۰ سانتی متر کوتاه تر از مدل S می باشد. با این حساب مدل ۳ تقریبا ۶ سانتی متر طویل تر از خودرویی مثل ب ام و سری ۳ است.
فضای حمل بار نیز ۱۴ فوت مکعب یا ۳۹۶ لیتر ذکر شده که این میزان تقریبا نصف فضای بار مدل S به حساب می آید.
مدل ۳ برای دستیابی به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیازمند ۵.۶ ثانیه زمان است؛ با این حال در مقایسه با شتاب ۲.۳ ثانیه ای مدل S نسخه P100 این خودرو هیچ حرفی برای گفتن ندارد و تقریبا ۲ برابر کُند تر است.
مقایسه عملکرد تسلا مدل 3 در برابر مدل S
همچنین بد نیست بدانید که ب ام و سری ۳ و آئودی A4 با قیمتی نزدیک به ۳۵۰۰۰ دلار، شتاب صفر تا ۹۶ را در عرض ۵.۴ و ۵.۲ ثانیه محقق می کنند.
مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ دیگر فاکتوری است که در این مقایسه به آن پرداخته شده؛ بر این اساس مدل ۳ قادر خواهد بود با باتری های کاملا پر بیش از ۲۱۵ مایل (معادل ۳۴۶ کیلومتر) مسافت را طی کند که در برابر رقم ۳۳۵ مایل (۵۴۰ کیلومتر) برای قوی ترین نسخه مدل S اصلا چشمگیر نیست.
شورولت بولت که حدود ۲۵۰۰ دلار گران تر از مدل ۳ است، می تواند تقریبا ۳۸۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد که از این لحاظ اندکی بهتر از رقیب خود می باشد.
دیگر فاکتورهای موجود به نظر می رسد که با هدف ترغیب مشتریان به سمت مدل S در این مقایسه لحاظ شده اند! برای مثال آن دسته از مالکین مدل S که نفرات ارجاعی داشته باشند، می توانند به طور رایگان باتری خودروهای خود را در ایستگاه های سوپرشارژ تسلا پر کنند، اما خریداران مدل ۳ باید برای هر بار استفاده مبلغی را پرداخت نمایند.
همانطور که برخی تصاویر لو رفته از کابین مدل ۳ از نصب یک نمایشگر بزرگ در داشبورد حکایت داشتند، این مقایسه نیز استفاده از یک صفحه لمسی ۱۵ اینچی را در ارزان قیمت ترین محصول تسلا تایید می کند. مدل S دارای دو نمایشگر بوده که نمونه حاضر در قسمت میانی داشبورد اندازه ای برابر با ۱۷ اینچ دارد.
در جدول انتشار یافته، به امکان شخصی سازی کمتر مدل ۳ نیز اشاره شده؛ آپشن های این خودرو در مجموع ۱۰۰ ترکیب مختلف را فراهم می کنند، در حالیکه این رقم برای مدل S بیش از ۱۵۰۰ ترکیب متنوع است.
مدت زمان انتظار برای تحویل خودرو یکی دیگر از فاکتورهای مورد مقایسه است که در آن خریداران مدل ۳ باید بیش از یک سال و خریداران مدل S نهایتا فقط یک ماه باید منتظر دریافت خودروی خود بمانند.
تولید مدل3 تسلا در خطر است
در بخش قابلیت های پریمیوم، مدل ۳ فاقد مواردی است که برای مدل S ذکر شده؛ به این معنی که این خودرو از سیستم تعلیق هوشمند بادی، دستگیره های در ظاهرشونده خودکار، فیلتر HEPA برای مقابله با حملات شیمیایی، سقف شیشه ای و پانورامیک، بدنه آلومینیومی و رینگ های ۲۱ اینچی مدل S محروم خواهد بود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.