جیپ یونتو کانسپت، محصولی برای ذائقه چینی

جیپ یونتو کانسپت، محصولی برای ذائقه چینی
جیپ با کانسپت یونتو به نمایشگاه ۲۰۱۷ شانگهای پا گذاشت. یک اس یو وی هیبریدی هفت نفره که متناسب با ذائقه مشتریان چینی طراحی شده است. قبل از آنکه درباره عرضه آن در بازار آمریکا سوالی بپرسید باید گفت حداقل فعلا در آمریکا عرضه نخواهد شد.
فیات کرایسلر در بیانیه ای منتشر کرده است: «اس یو وی ها سریع ترین رشد را در بازار چین داشته و جیپ یونتو از این قابلیت برخوردار است که بازار جیپ را در این کشور توسعه دهد.»یونتو در زبان چینی به معنای «نقشه ابری» است. از مشخصات ظاهری این کانسپت باید به رنگ سفید برفی، طراحی اسپرت با لبه های تیز و جعبه ای، چراغ های LED باریک در عقب و جلو، جلوپنجره کرومی، تزیینات طلایی رنگ و درب های بازشونده به بیرون اشاره کرد.
جیپ یونتو کانسپت، محصولی برای ذائقه چینی
به گزارش اخبار خودرو در داخل یونتو نیز حجم قابل توجهی از چوب براق بر روی داشبورد، فرمان و کنسول وسط بکار رفته است. یک نمایشگر لمسی در مقابل راننده دیده میشود که به نظر می‍رسد تا مقابل سرنشین کناری امتداد دارد. دسته دنده با طراحی اسپرت، صندلی خلبانی با مانیتور قرار گرفته در پشت سری و قطعات طلایی رنگ بیشتر از جمله دیگر ویژگی های طراحی داخلی است.
با استناد به شعبه چینی وبسایت جیپ، در طراحی داخلی بر جنبه های خانوادگی تاکید زیادی شده و صندلی ها ردیف دوم قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه و قرار گرفتن مقابل ردیف سوم را دارند.
جیپ یونتو کانسپت، محصولی برای ذائقه چینی
علاوه بر این یونتو به کنترل حرکتی و شناسایی چهره راننده و سرنشین برای افزایش ایمنی خودرو نیز مجهز است. به لطف این سیستم شناسایی هویت کانسپت مذکور نیازی به سوییچ برای حرکت کردن ندارد.
در کنار این اس یو وی، یک پهپاد شناسایی نیز ارائه می‍شود تا با پرواز بر فراز خودرو به ویژه در مسیرهای آفرود به راننده کمک کند.
به گفته سازنده یونتو در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش ۴۰ مایل می‍باشد و اطلاعات دیگری در خصوص سیستم هیبریدی این جیپ منتشر نشده است.
طراحی این کانسپت با همکاری شریک چینی جیپ، یعنی گروه خودروسازی گوآنگژو (GAC)انجام شده که در حال حاضر جیپ چروکی و رنگیدز را در بازار این کشور تولید می‍کند.
جیپ یونتو کانسپت، محصولی برای ذائقه چینی

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.