بورگوارد با مدل های BX7 و BX5 در راه ایران

بورگوارد با مدل های BX7 و BX5 در راه ایران
قائم مقام شرکت خودروسازی بورگوارد آلمان اعلام کرد: این شرکت با سابقه آلمانی پس از احیای فعالیت های خود در طول یک سال گذشته، هم اکنون در صدد یافتن یک شریک مقتدر برای حضور در بازار خودرو ایران است.
تام انلیکر با اعلام این خبر افزود: در طول مدت زمان حضور خود در ایران با شرکت هایی همچون ایران خودرو و گروه بهمن مذاکراتی را انجام داده ایم و تلاش خواهیم کرد برای حضور موفق در بازار ایران یک شریک توانمند و با انگیزه انتخاب کنیم.
به گزارش خودرو نویس وی با بیان اینکه شرکت بورگوارد در سال ۱۹۱۹ در شهر برمن آلمان تاسیس شده است، افزود: این مجموعه در سالهای ۱۹۶۰ توانست خود را به عنوان تولیدکننده خودروهای لاکچری در کشور المان مطرح کند ولی در پی برخی از تحولات سیاسی آن مقطع در اروپا، ورشکست شد و به مالکیت دولت المان درآمد.
وی با بیان اینکه تمام سرمایه این شرکت در آن مقطع از بین رفت، افزود: این در حالی است که شرکت بورگوارد به واسطه برخورداری از تکنولوژی پیشرفته، دانش طراحی مدرن و سبد کامل محصولات توانسته بود حدود ۴۰درصد از محصولات خود را در بازار آلمان و ۶۰درصد دیگر را نیز به سایر بازارهای دنیا صادر کند.
انلیکر تصریح کرد: پس از ورشکستگی بورگوارد شرایط به نفع دیگر خودروسازان آلمانی مانند مرسدس بنز و فولکس واگن فراهم شد، به طوری که شرکت بنز با خرید کارخانه این شرکت در شهر برمن و توسعه محصولات این شرکت به سود قابل ملاحظه ای دست پیدا کند و در ادامه فولکس واگن نیز همین مسیر را دنبال کرد.
قائم مقام شرکت خودروسازی بورگوارد افزود: اوج موفقیت فولکس واگن تا جایی بود که خودروهای سری T1 تا T5 این شرکت برپایه محصولات بورگوارد بود و توسط فولکس عرضه شد.
وی با بیان اینکه تلاش برای احیای برند بورگوارد و استفاده از ظرفیت های موجود در این شرکت طی ۱۵ سال اخیر سرعت گرفت، افزود: در این مدت مذاکرات متعددی برای جذب سرمایه گذار انجام شد و در نهایت مدیران شرکت خودروسازی فوتون چین آمادگی خود را برای همکاری این مجموعه اعلام کردند و مالکیت ۱۰۰درصدی بورگوارد به این شرکت معتبر چینی انتقال یافت.
وی گفت: با توجه به دانش فنی و مهندسی و تکنولوژی موجود در مجموعه بورگوارد با دیگر این شرکت با هدف حضور در بازارهای صادراتی فعالیت خود را دنبال کرد و مرکز تحقیق و توسعه آن در آلمان فعالیت های خود را توسعه داد.
بورگوارد با مدل های BX7 و BX5 در راه ایران
تام انلیکر خاطر نشان کرد: به همین منظور با جذب مدیر طراحی سابق شرکت خودروسازی مینی تلاش کرده ایم تا در حوزه طراحی نیز همپای سلایق روز مشتریان در بازارهای جهانی گام برداریم.
قائم مقام شرکت خودروسازی بورگوارد هدف از حضور در ایران را بازار رو به رشد این کشور در زمینه عرضه خودروهای شاسی بلند و کراس اور ذکر کرد و افزود: اولین محصولی که برای عرضه در بازار ایران در دستورکار قرار داده ایم BX7 خواهد بودکه همکلاس خودرو آئودی Q5 و یک خودرو شاسی بلند بزرگ محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در ماههای اخیر نیز خودرو BX5 را معرفی کرده ایم که هم کلاس با خودرو آئودی Q3 است و در ادامه نیز این محصول را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه هدفگذاری بورگوارد حضور در بازارهایی با نرخ رشد بالا است، ادامه داد: بازار ایران بسیار مستعد برای خودروهای شاسی بلند و کراس اور است و با انتخاب یک شریک توانمند تلاش خواهیم کرد تا محصولات به روز و با تکنولوژی پیشرفته جهانی را در این بازار عرضه کنیم.
وی با اشاره به استقبال بازار خودرو چین از خودرو BX7 افزود: با توجه به آغاز راه این برند در بازار چین توانستیم فروش ماهیانه هفت هزار دستگاه را در بازار این کشور محقق کنیم و در ادامه نیز برای عرضه خودرو BX5 فروش ماهیانه ۱۰ هزار دستگار را در دستور کار قرار داده ایم.
انلیکر با بیان اینکه بورگوارد یک شرکت صادرات محور است، افزود: با توجه به حذف تحریم های ایران و چشم انداز روشن اقتصاد این کشور در تلاش هستیم تا به تریج از بازارهای شرق به سمت بازارهای غرب حرکت کنیم و معتقدیم که ظرفیت های موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران می تواند فرصت مناسبی را برای ما فراهم کند.
قائم مقام شرکت خودروسازی بورگوارد ادامه داد: احیای بورگوارد با سرعت قابل قبولی ادامه دارد و به تازگی با جلب موافقت دولت آلمان در تلاش هستیم تا خط تولید جدید و پیشرفته این شرکت را در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع در شهر برمن آلمان ایجاد کنیم و پیش بینی می شود این مجموعه تا سال ۲۰۱۹ به بهره برداری برسد.
وی گفت: این شرکت در ادامه بر روی تولید خودروهای ۱۰۰درصد الکتریکی نیز متمرکز خواهد شدو به زودی اولین محصول آن نیز در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر این شرکت از ظرفیت تولید سالانه ۴۵۰ هزار دستگاه برخوردار است و با توسعه بازارهای صادارتی تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر استفاده از ظرفیت حداکثری، برنامه ایجاد خطوط تولید جدید را نیز دنبال کنیم.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.