گزارش بازار- مالکین Q5 ضرر نکرده اند

ویدیو: تست و بررسی آئودی Q۵
سال ۹۴ بود که تعداد قابل توجهی آئودی Q5 با مدل ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد. نیمه دوم آن سال خبرهایی منتشر شد که آئودی قصد دارد فعالیت خود را به صورت رسمی در ایران آغاز کند.
ولی تا به امروز این اتفاق نیافتاده است و تقریبا در اوایل سال۹۵، ورود خودروهای این برند به ایران ممنوع شد تا تکلیف نمایندگی رسمی این برند بین شرکت های داخلی روشن شود. در آن دوره Q5 با قیمت ۳۸۳ تا ۴۱۸ میلیون تومان در بازار معامله می شد. البته که بسیاری از خریداران Q5 با کیت S Line بهای ۴۰۵ تا ۴۱۰ میلیون تومان را برای این خودرو پرداخت کرده اند. بگذریم از این اینکه Q5 به عنوان یک کراس اوور به نسبت لوکس آلمانی در بازار ایران هیچ وقت خدمات شایسته ای نداشته است و اکثر مشتریان آن برای انجام برخی کارها همیشه با مشکل روبه رو شده اند. ولی محبوبیتی که این آلمانی در بازار ایران به دست آورده است، به حدی است که بعد از کارکرد بیش از ۲۰ هزار کیلومتر، هنوز مالکان آن مانند خریداران ولوو XC90 و ب ام و X4 افت قیمت را تجربه نکرده اند. امروز نسخه های کارکرده بین پنج تا ۴۰ هزار کیلومتر Q5 در نمایشگاه های تهران تا ۴۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته می شود. ولی در واقعیت امروز Q5 با کارکرد کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر در بازار ایران تا ۴۰۷ میلیون تومان هم معامله می شود. با در نظر گیری تمام Q5های موجود در بازار، امروز این خودرو در نسخه و آپشن های مختلف به صورت کارکرده، بهایی بین ۳۷۰ تا ۴۱۰ میلیون تومان را دارد.
موتور Q5 های موجود در ایران از مدل دو لیتری توربو هستند که ۲۲۲ اسب بخار قدرت دارند و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری را تولید می کنند. موتورهای آئودی به فناوری TFSI مجهز هستند که همان پاشش سوخت مستقیم را با توربو شارژر به اجرا می گذارد. این قدرت توسط یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک و تیپترونیک به چهار چرخ منتقل می شود. کمپانی آئوی شتاب صفر تا صد این خودرو را در نسخه های مختلف دو لیتری توربو، ۶.۵ تا ۶.۹ ثانیه اعلام می کند. احتمال دارد که در آینده نزدیک، آئودی هم مانند سایر برندهای مطرح به صورت رسمی در بازار ایران حضور پیدا کند و فروش محصولات خود را در کشور از سر بگیرد. بدون شک با سابقه حضور Q5، آئودی می تواند در آینده نزدیک سهم خوبی از بازار خودروهای با کیفیت و منحصر به فرد را در ایران به دست آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.