مشتری مدارترین خودروساز، روغن گیربکس در انبار نداشت!

نتیجه یک سال رانندی با فاو بسترن B50F
گروه بهمن را می توان یکی از بهترین شرکت های خودروسازی در کشور معرفی کرد که سطح بالایی از کیفیت محصولات را به بازار ایران عرضه می کند. نه تنها در بحث تولید، بلکه در بحث خدمات پس از فروش نیز، این شرکت در اکثر مواقع بهترین رضایت را از جانب مشتری به دست می آورد.
شرایطی فراهم شد که طی روزهای گذشته، برای انجام خدمات دوره ای یک دستگاه خودرو فاو بسترن B50F به نمایندگی مرکزی این شرکت واقع در کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص مراجعه کنیم. فضای مناسب برای مشتریان و مالکان، برخورد مناسب کارمندان با مراجعین و کیفیت به نسبت خوب این نمایندگی باعث شده تا این روزها مشتریان گروه بهمن، این مرکز خدماتی را برای انجام سرویس های دوره ای خودرو خود انتخاب کنند. ولی در مراجعه ما به این نمایندگی چند اتفاق جالب افتاد. اول اینکه وقتی برای تعویض لنت به این نمایندگی رفتیم، زمان تحویل خودرو بیش از دو روز اعلام شد که دلیل آن شلوغی نمایندگی به نظر می رسید. وقتی که قرار شد که خودرو بیش از یک روز در نمایندگی باقی بماند، از مسئولین پذیرش خواستیم تا خدمات دیگر را مانند سرویس ۶۰ هزار کیلومتر و تعویض روغن گیربکس را انجام دهند. کارشناسان تعمیرگاه اعلام کردند که یک دست لنت عقب این خودرو حدود ۳۳۰ هزار تومان قیمت دارد و لنت جلوی آن گرانتر است. در حین برآورد هزینه با در نظر گرفتن سرویس دوره ای ۶۰ هزار کیلومتر، تنظیم سیستم تهویه، تعویض لنت ها و روغن گیربکس، مبلغ حدودی یک میلیون تومان اعلام شد. روز بعد، یعنی یک روز زودتر از زمان احتمالی خودرو آماده شد و برای انجام امور مالی و تحویل خودرو به نمایندگی مراجعه کردیم. ولی با مسئله ای عجیب مواجه شدیم. نمایندگی مرکزی یک شرکت خودروساز که مشهور به کیفیت است، روغن گیربکس خودرو را در انبار خود نداشت و اعلام شد در صورتی که نیاز به انجام این سرویس دارید، باید اعلام کنید تا در زمان وجود روغن گیربکس به شما اطلاع دهیم. به بیان ساده تر، یکی از اصلی ترین قطعات مصرفی در نمایندگی شرکت وجود نداشت و این در حالی است که اکثر فروشندگان روانکارها در بازار، این نوع روغن را در موجودی خود داشتند. حال با شرایطی که تعویض روغن گیربکس انجام نشده بود، فاکتور یک میلیون تومانی صادر شد که در آن بیست خدمت به ردیف شده و اکثر آن ها بهایی را به خود اختصاص داده بودند. جالب است که در حین براورد هزینه، قیمت لنت عقب ۳۳۰ هزار تومان اعلام شده بود و در زمان تحویل، ۷۱ هزار تومان در لیست حضور داشت! نکته جالبتر این بود که با بهای به مراتب کمتر لنت ها، برآورد هزینه برای خدمت با مبلغ دریافتی یکی بود و تعویض روغن گیربکس هم انجام نشده بود.
حال به نکته ای جالبتر در بحث خدمات خودرو می رسیم. می گویند که اگر یک ایراد سه بار برای خودرو تکرار شود و شرکت نتواند رفع مشکل کند، باید ترتیبی برای جبران خسارت مشتری بیند. خودرویی که سه بار تسمه دینام آن به خاطر ضعف در دوره گارانتی تعویض شده بود، مجددا بعد از چند ماه تسمه دینامش عوض و گروه بهمن، مبلغ آن را تمام و کمال از ما دریافت کرد.
حال در نظر بگیرید، شرکتی که روغن گیربکس در انبار قطعات خود ندارد و با چنین شرایطی به مشتریان خود سرویس ارائه می دهد، به عنوان یکی از بهترین شرکت های خودرویی شناخته می شود.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.