قیمت سورن توربو مشخص شد

قیمت سورن توربو مشخص شد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار روزنامه دنیای خودرو برای اولین قیمت جدیدترین محصول خود را اعلام کرد. شنبه، هفدهم بهمن ۱۳۹۴ با حضور برخی مسئولان از خط تولید سورن توربو رونمایی و تولید انبوه این خودرو آغاز شد. هاشم یکه زارع در مورد قیمت این خودرو اعلام کرد: سورن توربو دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از نمونه ساده گران تر است و بزودی فروش آن آغاز می شود. طبق سیاست های فروش ایران خودرو، به مشتریانی که در فروش اولیه به خرید این خودرو اقدام کنند، تخفیفی داده می شود.
سورن ELX با موتور EF7 (کد ۵۷۵۱۱) قیمت ۳۶ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان را در شرکت ایران خودرو دارد. با توجه به صحبت مدیر عامل این شرکت در خصوص نحوه قیمت گذاری سورن توربو، قیمت این خودرو ۳۹ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان است. در جمع بندی کلی می توان به این نتیجه رسید که قیمت این محصول جدید زیر ۴۰ میلیون تومان در فروش اولیه اعلام می شود و شایعه قیمت بالاتر سورن توربو نسبت به دنا به طور کل رد می شود.
سورن توربو خودرویی است که با فناوری بومی همراه بوده و با موتور ۱.۷ لیتری توربو شارژر ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. گشتاور این موتور ۲۱۵ نیوتون متر است که با گیربکس ارتقاء یافته (گیربکس پنج دنده دستی با تغییر ضرایب دنده نسبت به نسخه ساده) قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. سورن توربو شتابگیری رسمی ۱۰ ثانیه را برای صفر تا صد برای خود ثبت کرده است و مصرف سوخت ۷.۴ لیتری را به ازای هر صد کیلومتر دارد. اولین تست و بررسی بلند مدت این خودرو در شماره ۱۳۲ روزنامه دنیای خودرو منتشر شد.
روزنامه دنیای خودرو- حسین دلاور

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.