سیویک Type R در ژنو رونمایی شد

سیویک Type R در ژنو رونمایی شد
هوندا در نمایشگاه اتومبیل ژنو از نسخه خاص سیویک یعنی Type R رونمایی کرد.
اولین نکته‌ای که در مورد این سیویک تند و تیز جلب توجه می‌کند، پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی است که با توان ۳۱۶ اسب‌بخار و گشتاور حدود ۴۰۰ نیوتن‌متر مسئولیت تامین نیروی آن را بر عهده دارد. این پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد در سیستم اگزوز و ECU مورد بازنگری مهندسین هوندا قرار گرفته است. خروجی جدید این سیویک ۱۰ اسب‌بخار از گلف R بیش‌تر است اما هنوز ۲۹ اسب‌بخار با فورد فوکوس RS فاصله دارد.
به گزارش خودرونویس این هاچ‌بک دوست داشتنی و چالاک نسل پنجم از نسخه‌های Type R محسوب می‌شود که بر پایه نسل دهم هوندا سیویک طراحی و ساخته شده است. این خودرو تنها با یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی عرضه خواهد شد و تا کنون اطلاعاتی مبنی بر وجود نمونه اتوماتیک منتشر شده است.
سیویک Type R در ژنو رونمایی شد
آخرین نمونه Type R در بخش سیستم‌ تعلیق و فرمان‌پذیری نیز دست‌خوش تغییرات زیادی شده است که از جمله این تغییرات می‌توان به دمپرهای جدید، فنرهای اختصاصی جدید و تعلیق‌های مستقل در هر چهار چرخ اشاره کرد.
تمام سیوسک Type R ها در کارخانه هوندا در سوئیندون بریتانیا ساخته می‌شوند و پیشرانه‌های آن‌ها نیز در اوهایو ایالات متحده آمریکا تولید خواهند شد. گستره قیمتی این سیویک پرتکاپو در محدوه‌ی ۳۰ هزار دلاری قرار می‌گیرد.
سیویک Type R در ژنو رونمایی شد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.