فروش اوپل به پژو سیتروئن قطعی شد

فروش اوپل به پژو سیتروئن قطعی شد
گروه پژوسیتروئن با هدف رقابت بهتر در بازار اروپایی، برند اوپل شرکت جنرال موتورز را در قراردادی به ارزش ۲.۲ میلیارد یورو (۲.۳ میلیارد دلار) خریداری می کند.
پژوسیتروئن و جنرال موتورز در بیانیه مشترکی اعلام کردند انتظار می‌رود ادغام اوپل با پژوسیتروئن صرفه جویی سالانه ۱.۷ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۶ به همراه داشته باشد و اوپل دو درصد حاشیه سود تا سال ۲۰۲۰ و شش درصد حاشیه سود تا سال ۲۰۲۶ تولید خواهد کرد.
این قرارداد شامل اوپل آلمان و فعالیتهای انگلیسی این برند با نام وکس هال و فعالیتهای فاینانس واحد جنرال موتورز است. بانک بی ان پی پاریبا ۵۰ درصد از این واحد فاینانس را به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون یورو خریداری می کند.
جنرال موتورز که اوپل را به مدت ۹۰ سال در اختیار داشته است، پس از ضرردهی این برند در سال ۲۰۱۶ که مجموع ضررش از سال ۲۰۰۹ را به حدود ۹ میلیارد دلار رساند، به فروش آن اقدام کرد.
پژوسیتروئن انتظار دارند با ادغام اوپل، ۱.۲ میلیون دستگاه به تحویل سالانه خودروهای این گروه اضافه می شود. احتمال تعدیل مشاغل و تولید در مکانهای پرهزینه در آلمان، فرانسه و انگلیس وجود دارد.
کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن در بیانیه ای اظهار کرد این شرکت اطمینان دارد تغییر و تحول اوپل/وکس هال با حمایت این گروه سرعت خواهد گرفت و مطمئن است که اوپل/وکس هال شریک درستی برای عرضه محصولات موفق است.
طبق بیانیه جنرال موتورز، فروش اوپل یک هزینه غیرنقدی چهار تا ۴.۵ میلیارد دلاری را به همراه دارد و با قرارداد فروش این برند، تلاشها برای واگذاری داراییهای نامطلوب ادامه پیدا می کند و حدود دو میلیارد دلار نقدینگی آزاد می شود که برای بازخرید سهام مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش خودرو نویس : این خودروساز آمریکایی از طریق ضمانتهایی که در بخشی از این توافق صادر شده می شود، حق خرید سهام پژوسیتروئن را خواهد داشت. جنرال موتورز و پژوسیتروئن توافق برای اوپل به منظور تامین برخی از مدلهای واحد استرالین هولدن و بوئینگ را ادامه خواهند داد. این دو شرکت ممکن است در زمینه سیستمهای پیل سوختی همکاری کنند.
با این توافق پژوسیتروئن به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل می شود و رنو را پشت سر می گذارد. این گروه خودروسازی فرانسوی پس از اینکه در سالهای اخیر سهم بازارش را از دست داد، در سال ۲۰۱۴ تحت حمایت مالی دولت فرانسه و شرکت دانگ فنگ موتور چین قرار گرفت و تحت ریاست کارلوس تاوارس، توجهش را به رشد معطوف کرد.
هدف وی از ادغام پژوسیتروئن با اوپل، ایجاد یک غول اروپایی از طریق کاهش هزینه‌ها، ترکیب تلاشهای توسعه ای و بهره برداری از مهندسی آلمانی است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با افزودن شدن اوپل، گروه پژوسیتروئن ۱۶ درصد از بازار خودروی اروپا را در اختیار خواهد داشت و پس از فولکس واگن با ۲۴ درصد سهم بازار قرار می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.